کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم

How to Be Alone
مدرسه زندگی
کد کتاب : 2731
مترجم :
شابک : 9786006047003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم اثر سارا میتلند

کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم، اثری نوشته ی سارا میتلند است که نخستین بار در سال 2014 وارد بازار نشر شد. انزوا، مورد پذیرش جامعه ی سریع ما نیست. تنها بودن، ضداجتماع بودن تلقی می شود و برخی حتی به آن بدبین هستند. اما چرا اینگونه است وقتی استقلال، آزادی شخصی و فردیت در زمانه ی کنونی بیش از هر دوره ی دیگری به عنوان یک ارزش در نظر گرفته می شود؟ سارا میتلند در این کتاب جذاب، از طریق کاوش در نگرش های متغیر در طول تاریخ، به این سوال پاسخ می دهد. او با ارائه ی تمرین ها و راهکارهایی برای غلبه بر ترسمان از تنهایی، به ما کمک می کند تا بدون استرس آن را تجربه کنیم و ما را تشویق می کند تا فواید وقت گذراندن با خودمان را بهتر درک کنیم. با تجربه ی تنهایی، می توانیم خودمان را بهتر بشناسیم و در نتیجه ی آن، زندگی بهتری داشته باشیم.

کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم

سارا میتلند
سارا میتلند، زاده ی 27 فوریه ی 1950، نویسنده ای انگلیسی است. میتلند علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، کتاب های غیرداستانی نیز می نویسد. او در دانشگاه لنکستر، نویسندگی خلاق تدریس می کند.
نکوداشت های کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم
With psychological strategies for retuning our relationship with solitude.
با راهکارهای روانشناسانه برای بازسازی ارتباطمان با تنهایی.
Brain Pickings

An immersing read.
اثری فوق العاده جذاب.
Psychology Today

قسمت هایی از کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم (لذت متن)
بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۸، بیش از سیزده میلیون نفر در بریتانیا از این که امکان تماس با تلفن همراه را از دست بدهند، وحشت دارند. این افراد وقتی دچار ترس و تشویش می شوند که شارژ گوشی شان یا اعتبار پولی آن تمام شود یا گوشی آنتن ندهد. این افراد مبتلا به «فوبیای بی موبایلی» هستند که نوموفوبیا نام گرفته است و می تواند بر بیش از پنجاه و سه درصد کاربران تلفن همراه تاثیر بگذارد.

برنارد شاو معتقد است: «کاری را که دوست داری دیگران برای تو بکنند، تو برای آن ها نکن، شاید سلیقه ی آن ها با تو بسیار متفاوت باشد.»

واقعا عجیب است که یکی از انواع تنهایی که کمترین انتقاد را برانگیخته، شکلی است که از بسیاری جهات خطرناک ترین نوع تنهایی است؛ ماجراجویی تک نفره. به نظرم عجیب است که مردم کسانی را که تصمیم می گیرند در آرامش خانه هایشان تنها باشند، خل و چل می دانند و اغلب طوری با آن ها رفتار می کنند که انگار دیوانه اند، اما کسانی را که تصمیم می گیرند تنهایی یک کیلومتر بالاتر از برف مرز کوه بروند یا با قایقی کوچک به دل اقیانوس آرام بزنند، قهرمان می نامند. دقیقا نمی دانم دلیلش چیست؛ شاید چون بسیاری از مردم درک نمی کنند - نمی خواهند درک کنند - که اصلا هدف از «تنها بودن» چیست، در حالی که اول بودن در انجام دادن کاری بسیار به هیجانمان می آورد.