کتاب اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا

Treasury's War
شروع عصر جدید جنگ مالی
کد کتاب : 27483
مترجم :

شابک : 978-6008593980
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 487
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا اثر خوآن زاراته

"اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا" نوشته ی "خوآن زاراته" کتابی است که به "شروع عصر جدید جنگ مالی" می پردازد.
در این اثر مفصل، "خوآن زاراته"، یکی از مقامات سابق خزانه داری آمریکا و اداره ی ضدتروریسم کاخ سفید، نحوه ی کار تیمش را برای کشف دارایی های پنهان در عراق و کمک به جنگی که دولت بوش به اسم مبارزه با تروریسم راه انداخت، بازگو می کند. او به طرز ماهرانه ای پیچیدگی های مالی دولت های دیگر، راه و رسم پولشویی و تلاش بانک ها و شرکت های خصوصی برای حفاظت از تجارت و تامین مالی جهانی را توصیف می کند.
"اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا" با اطلاعاتی که در اختیار خواننده می گذارد، جایگاه نویسنده را در تاریخ معاصر محکم می کند. او "شروع عصر جدید جنگ مالی" را که ایالات متحده پس از 11 سپتامبر به راه انداخته و در دولت اوباما ادامه داشته است، توصیف می کند. این جنگ مجموعه ای از استراتژی های مالی است که از سیستم های مالی و تجاری بین المللی استفاده می کند تا بازیگران سرکش را محروم کرده و با محدود کردن جریان های تأمین مالی آنها، برایشان دردسر ایجاد کند. این جنگ جدید مالی دیگر محرمانه نیست و در دهه ی گذشته برای حفظ منافع امنیت ملی، علیه القاعده ،کره شمالی ،عراق و سوریه مورد استفاده قرار گرفته است. درس های "خوآن زاراته" پیرامون قدرت مالی، شامل نظارت دقیق بر تکنیک هایی است که برای اطمینان از حفظ آن قدرت در نظر گرفته شده است و او دنبال کردن ارز، تجزیه و تحلیل شبکه ی مالی، تهدیدهای نوظهور و ضعف های دشمن را که بینش ارزشمندی در مورد مسائل امنیت ملی ایجاد می کنند، در کتاب "اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا" برجسته می کند.

کتاب اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا

دسته بندی های کتاب اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا
نکوداشت های کتاب اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا
This thought-­provoking book will contribute to the ongoing discussion about leveraging twenty-first-century financial power.
این کتاب تامل برانگیز به بحث جاری در مورد استفاده از قدرت مالی قرن بیست و یکم کمک خواهد کرد.
Booklist Booklist

A bracing account by a knowledgeable authority.
یک اثر معتبر و تر و تازه از یک مقام آگاه.
 Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب اتاق جنگ در خزانه داری آمریکا (لذت متن)
در هشتم اکتبر ۲۰۱۲ ، رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد ، علنا اظهار تأسف کرد که اقتصاد ایران مستقیما مورد حمله قرار گرفته و در نتیجه این حملات فروش نفت قطع شده ، نقل و انتقالات بانکی ممنوع گردیده و ارزش ریال ایران و ذخایر ارزی کشور به شدت کاهش یافته است . او به صراحت اقرار کرده « دشمن تمامی قوایش را تجهیز کرده تا تصمیمات خود را بر ایران تحمیل کند؛ بنابراین جنگ پنهان وسیعی در سطح جهانی در راه است ... باید بدانیم که جنگی که به راه خواهد افتاد نوعی از جنگ است که دشمن تصور می کند از آن طریق می تواند ملت ایران را شکست دهد.» حق با احمدی نژاد بود. در دهه ی گذشته ، آمریکا به نوعی جنگ مالی جدید روی آورده که از لحاظ وسعت و تأثیر بی سابقه است . این « جنگ پنهان » اغلب اوقات کم اهمیت در نظر گرفته شده یا مورد سوء برداشت قرار می گرفت ولی حالا دیگر موضوعی محرمانه نیست و محور اساسی سیاست امنیت ملی آمریکا شده است . آمریکا با اعمال فشارهای مالی ، دشمنان اصلی خود در این برهه از تاریخ را از لحاظ مالی تحت فشار قرار داده و به انزوا کشانده است دشمنانی مانند القاعده ، کره شمالی ، ایران ، عراق و سوریه.