کتاب خرس

The Bear
3 نمایشنامه (خرس، خواستگاری، تاتیانا رپینا)
کد کتاب : 2797
مترجم :
شابک : 9789649207391
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب خرس اثر آنتون چخوف

"خرس" نام عنوانی است که بر مجموعه ی سه نمایشنامه از "آنتون چخوف" با نام های (خرس، خواستگاری، تاتیانا رپینا) به چشم می خورد.
در نمایش نامه ی "خرس" یک زن بیوه تصمیم می گیرد تا با پاکدامن بودن و در ماتم ماندن تا پایان عمر، از شوهر خیانت کار خود انتقام بگیرد. یک روز یک مرد محلی می آید و به دنبال پولی است که هنوز به او بدهکار است. در این نمایش نامه ی بسیار کوتاه همه چیز چرخشی شگفت انگیز دارد. "آنتون چخوف" به طرز جسورانه ای کلیشه ی نحوه ی رفتار زن برای جذاب بودن را به چالش می کشد و به این موضوع نیز می پردازد که چگونه می توانیم بر اساس تجربیات گذشته خود در مورد همه چیز پیش داوری داشته باشیم، اگرچه تجربیات ما برای همه قابل تعمیم نیست.
ایوان واسیلیویچ لوموف، همسایه قدیمی استپان استپانوویچ چوبوکوف، برای "خواستگاری" از دختر 25 ساله چوبوکوف، ناتالیا، آمده است. پس از "خواستگاری" و دریافت اجازه برای ازدواج با ناتالیا، او به اتاق دعوت می شود و سعی می کند این پیشنهاد را به او منتقل کند. لوموف یک فرد هیپوکندریایی است و در حالی که سعی می کند دلایل خود را برای حضور در آنجا مشخص کند ، با ناتالیا در مورد یک قطعه زمین مورد مناقشه، مشاجره می کند که منجر به تپش قلب و بی حسی پای او می شود و اتفاقاتی در ادامه ی این جریان پیش می آید.
آنتون چخوف در سال 1889 "تاتیانا رپینا" را به عنوان دنباله ی نمایشنامه ای با همین نام از الکسی سوورین، با تقدیم به نویسنده نوشت. چخوف این نمایشنامه را به عنوان یک شوخی شخصی برای دوستش سوورین به رشته ی تحریر درآورد و در طول زندگی شخص چخوف هرگز منتشر یا اجرا نشد.

کتاب خرس

آنتون چخوف
آنتون پاولوویچ چخوف، زاده ی 29 ژانویه ی 1860 و درگذشته ی 15 ژوئن 1904، داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بود. او در زمان حیاتش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد.چخوف را مهم ترین داستان کوتاه نویس برمی شمارند. او در زمینه ی نمایشنامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته است به طوری که عده ای او را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ قلمداد می کنند.چخوف در سال های پایانی تحصیلات متوسطه اش در تاگانروگ به تئاتر می رفت و در همین زمان، نخستین نمایشنامه ی خود را نوشت. او در همین سال ها مجله...
قسمت هایی از کتاب خرس (لذت متن)
اصلا کار خوبی نمیکنید،خانم جان...دارید خودتان را هلاک میکنید...کلفت و آشپز رفته اند تمشک بچینید...همه موجودات زنده شادند.حتی گربه هم در حیاط می گردد،پرنده شکار میکندو زندگی آسوده ای دارد.آن وقت شما تمام روز در اتاق نشسته اید...درست مثل این که به صومعه رفته باشید.از زندگی هیچ لذتی نمی برید.بله درست میگویم.حساب کنید تقریبا یک سالی میشود که از خانه بیرون نرفته اید!