کتاب شکار گوسفند وحشی

A Wild Sheep Chase
کد کتاب : 258
مترجم :
شابک : 978-964-380-876-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تعقیب گوسفند وحشی
A Wild Sheep Chase
کد کتاب : 2943
مترجم :
شابک : 9789647253628
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شکار گوسفند وحشی اثر هاروکی موراکامی

رمان شکار گوسفند وحشی، اثری ادبی و خارق العاده است و نقطه ی آغاز شهرت بین المللی هاروکی موراکامی تلقی می شود. داستان بسیار ساده شروع می شود: یک کارمند تبلیغات بیست وچند ساله، کارت پستالی را از دوستش دریافت کرده و از تصویر آن، برای تبلیغ یک شرکت بیمه استفاده می کند. چیزی که او متوجه نمی شود این است که در منظره ی روستایی به نمایش درآمده در تصویر کارت پستال، گوسفندی با علامت ستاره بر پشتش دیده می شود. او با استفاده از این عکس، به صورت ناخواسته توجه مردی سیاه پوش را جلب می کند که او را در تنگنایی تهدیدکننده قرار می دهد: گوسفند را پیدا کن یا با عواقب سختی مواجه شو. بدین شکل، جست وجویی مفصل و فراواقعی آغاز می شود که قهرمان داستان را از اماکن پرازدحام توکیو تا کوه های دورافتاده و برفی شمال ژاپن با خود همراه می سازد؛ او در این کوه ها، نه تنها اطلاعاتی از گوسفند اسطوره ای به دست می آورد، بلکه با جنبه های تاریک و شرورانه ی وجود خود نیز آشنا می شود. رمان شکار گوسفند وحشی، رمانی غیرمعمول و بسیار جذاب است که توانایی های موراکامی را در داستان سرایی به خوبی نشان می دهد.

کتاب شکار گوسفند وحشی


ویژگی های کتاب شکار گوسفند وحشی

برنده ی جایزه ی نوما سال 1982

هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو ژاپن به دنیا آمد. در سال ۱۹۶۸ به دانشگاه هنرهای نمایشی واسدا رفت. در سال ۱۹۷۱ با همسرش یوکو ازدواج کرد و به گفته ی خودش در آوریل سال ۱۹۷۸ در هنگام تماشای یک مسابقه ی بیسبال، ایده ی اولین کتاب اش، به آواز باد گوش بسپار به ذهنش رسید. در سال ۱۹۷۹ این رمان منتشر شد و در همان سال جایزه ی نویسنده ی جدید گونزو را دریافت کرد. در سال ۱۹۸۰ رمان پینبال (اولین قسمت از سه گانه ی موش صحرایی) را منتشر کرد. در سال ۱۹۸۱ بار جازش را فروخت و نویسندگی را پیشه ی حرفه ای ...
نکوداشت های کتاب شکار گوسفند وحشی
A marvelous hybrid of mythology and mystery.
ترکیبی شگفت انگیز از اسطوره شناسی و داستان معمایی.
Bookrags Bookrags

A witty adventure.
یک ماجراجویی هوشمندانه.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

Murakami is a mythmaker for the millennium.
موراکامی، اسطوره ساز این هزاره است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب شکار گوسفند وحشی (لذت متن)
همه عکس های تنهایی که از او توی آلبوم بود، کنده شده بود. عکس هایی که دو نفره بودیم، بریده شده بود و قسمت هایی که من در آن ها تنها بودم یا عکس های کوهستان، رودخانه و گوزن و گربه دست نخورده مانده بود. سه آلبوم عکس به یک گذشته ی تجدید نظر شده تبدیل شده بود. انگار از بدو تولد تنها بودم، همه ی روزهای زندگی ام را تنها بوده ام و تنها هم خواهم ماند.

نمی دونم، یه چیزی در وجود تو هست. مثلا یه ساعت شنی: روی آدمی مثل تو می شه حساب کرد که وقتی شن ها تموم شد، آدم اون ساعت شنی رو برگردونه.

معمولا می شه آدم ها رو توی دو دسته طبقه بندی کرد: آدم های پیش پا افتاده ی واقع گرا و آدم های پیش پا افتاده ی خیالباف.