کتاب زبان و اسطوره

Language and Myth
کد کتاب : 31142
مترجم :
شابک : 978-9648838770
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 145
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1924
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زبان و اسطوره اثر ارنست کاسیرر

در کتاب زبان و اسطوره ، ارنست کاسیرر فرآیندهای تفکر غیرعقلانی را که فرهنگ را تشکیل می دهند، تحلیل می کند. او نشان می‌دهد که در زیر هر دو زبان و اسطوره، «گرامر» ناخودآگاه تجربه نهفته است که مقوله‌ها و قوانین آن متعلق به تفکر منطقی نیستند. او نشان می‌دهد که این «منطق» پیش‌منطقی صرفا یک حالت توسعه نیافته عقلانیت نیست، بلکه چیزی اساسا متفاوت است، و این شیوه تفکر کهن هنوز هم بر سخت‌گیرانه‌ترین اندیشه ما، در زبان، شعر و اسطوره، قدرت عظیمی دارد.
نویسنده به طرز درخشانی پدیده های به ظاهر متنوع (و در عین حال مرتبط) مانند متافیزیک باگاوات گیتا، مفهوم ملانزی مانا، فلسفه طبیعی شلینگ، شعر مدرن، دین مصر باستان و منطق نمادین را تحلیل می کند. او طیف وسیعی از مطالب را پوشش می دهد که اغلب در مطالعات اندیشه بشری نادیده گرفته می شوند.
این شش مقاله برای دانشجویان فلسفه یا فلسفه علم، مورخان یا انسان شناسان بسیار جالب است. آنها همچنین به‌طور قابل ملاحظه‌ای برای دانشجویان ادبیات به‌موقع هستند، چیزی که با تأکید فراوان بر «اسطوره» در گمانه‌زنی‌های ادبی مدرن رایج است. این کتاب حدس و گمان های سطحی از سوی یک دلقک نیست، بلکه مطالعه ای نافذ توسط یکی از عمیق ترین و حساس ترین ذهن های فلسفی عصر ماست.

کتاب زبان و اسطوره

ارنست کاسیرر
ارنست‏ کاسیرر زادهٔ ۲۸ ژوئیهٔ ۱۸۷۴ ، درگذشتهٔ ۱۳ آوریل ۱۹۴۵ ، فیلسوف نوکانتی آلمانی و تاریخ‌نگار فلسفهٔ غرب بود. او از شاگردان گئورگ زیمل و هرمان کوهن و استاد فیلسوفانی چون لئو اشتراوس و هانری کربن بود. او در بریسلاو آلمان متولد شد. در ۱۸۹۲ هنگامی که ۱۸ سال داشت، وارد دانشگاه برلین شد. در آنجا به درخواست پدر به تحصیل حقوق پرداخت ولی پس از چندی آن را رها کرد و فلسفه و ادبیات آلمانی خواند. وی سال ۱۹۸۴ در کلاس درس کانت زیمل حاضر شد، جایی که او با نوشتارهای کوهن دربارهٔ کانت آشنا شد. ازآ...