کتاب بی نظیر بوتو دختر شرق

Daughter of the East
خاطرات بی نظیر بوتو، نخست وزیر فقید پاکستان
کد کتاب : 31355
مترجم :
شابک : 978-9644236839
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بی نظیر بوتو دختر شرق اثر بی نظیر بوتو

این کتاب یک داستان الهام بخش از یک رهبر است که جهان هرگز نباید فراموش کند. مبارزات او در یک جامعه مردسالار، ظهور او در جایی که زنان عمدتا در خانه بودند، و دیدگاه او برای همتراز کردن کشورش با دنیای مدرن، او را به یک رهبر واقعی تبدیل کرد. این کتاب باید به همه دختران جوان آموزش داده شود و به آنها بگوییم که با سخت کوشی و پشتکار می توانند به آرزوهایشان برسند. "بی نظیر بوتو" دختر نخست وزیر سابق پاکستان، ذوالفقار علی بوتو است که در سال 1979 توسط رئیس جمهور محمد ضیاء الحق اعدام شد. پس از مرگ وی، رهبری حزب مردم پاکستان، بزرگترین و قدرتمندترین حزب توده ای را به ارث برد. در سال 1981، او خود به زندان افتاد و سه ماه را در سلول انفرادی گذراند. پس از آزادی به انگلستان رفت تا چهار ماه را در تبعید بگذراند. در سال 1985 او به پاکستان بازگشت تا برادر کوچکترش شهنواز را که در شرایطی مرموز در جنوب فرانسه درگذشته بود، دفن کند. چند ماه بعد او یک بار دیگر به کشورش بازگشت. صدها هزار نفر از هواداران برای استقبال از او در راهپیمایی‌های گسترده به خیابان‌ها آمدند و او خواستار سرنگونی رژیم رئیس‌جمهور ضیاء شد. دوباره زندانی شد و سپس آزاد شد. بی نظیر بوتو داستان آن سال ها را در کتاب "بی نظیر بوتو دختر شرق" روایت می کند و توضیح می دهد که چرا به تراژدی شخصی پشت کرده است و با آن عزم آهنین ردای پدرش را پوشیده است که ناظران را در سراسر جهان شگفت زده کرده است.

کتاب بی نظیر بوتو دختر شرق

بی نظیر بوتو
بی‌نظیر بوتو (زاده ۲۱ ژوئن ۱۹۵۳ – درگذشته ۲۷ دسامبر ۲۰۰۷) زن سیاست‌مدار پاکستانی بود. وی طی دو دوره از سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ و ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ نخست وزیر پاکستان از حزب مردم بود.وی اولین زن مسلمان در تاریخ جهان اسلام بود که به مقام نخست‌وزیری در یک کشور اسلامی رسید. وی در طول دوران فعالیت سیاسی خود بارها به اتهام فساد مالی مواجه شده بود و به همین دلیل از مقام نخست‌وزیری برکنار شد. او را نیز همچون پدرش ذوالفقار علی بوتو دارای گرایش‌های سوسیالیستی و پوپولیستی می&z...
قسمت هایی از کتاب بی نظیر بوتو دختر شرق (لذت متن)
«با وجود اینکه آزاد بودم، می ترسیدم از خانه خارج شوم. هرگاه پای خود را از در بیرون می گذاشتم عضلات شکم، گردن و شانه هایم منقبض می شدند. نمی توانستم بدون برنگشتن و نگاه کردن به پشت سرم دو قدم بردارم. پس از سال ها زندگی در انزوا و در پشت دیوارهای زندان، حتی جمعیت داخل خیابان هم برایم تهدیدآمیز بود... سعی کردم خود را با اعتماد به نفس نشان دهم و ترس ها و نگرانی هایم را از همه پنهان کنم. سال ها اسارت و نحوه رفتار حکومت نظامی با خانواده ام مرا تا درجه انسانی فرازمینی در چشم بسیاری از پاکستانی ها ارتقا داده بود. جار و جنجالی که به دنبال آزادی و رسیدنم به انگلستان ایجاد شده بود مرا در آن جا نیز به چهره ای مردمی تبدیل کرده بود.»