کتاب اقتصاد به زبان ساده

Economics Made Easy
کد کتاب : 31390
مترجم :
شابک : 978-6009780266
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتصاد به زبان ساده اثر لس لیوینگستون

اقتصاد به زبان ساده کتابی است که برای خوانندگان عادی نوشته شده است. خوانندگانی که قصد تخصص پیدا کردن در اقتصاد را ندارند. این کتابی است که برای افراد عادی نوشته شده است تا بتوانند با برخی از مفاهیم اساسی در اقتصاد آشنا شوند و آن ها را قادر می سازد تا بحث های اقتصاد را همانطور که در روزنامه ها و مجلات مشهور منتشر می شود دنبال کند. این کتاب ممکن است برای مهندسان، حسابداران، مدیران، متخصصان فناوری اطلاعات، بانکداران، بازرگانان، کارمندان دولت، روزنامه‌نگاران و کارمندان سیاسی و سایر متخصصانی که مایلند برخی رشته‌های اقتصاد بدانند اما تمایلی به تخصص در این زمینه ندارند، مورد توجه خاص قرار گیرد. دانشجویان جدید الورود که قصد دارند در رشته ی اقتصاد تخصص پیدا کند نیز ممکن است این کتاب را مفید بداند زیرا بسیار ساده است و این سادگی و روانی ممکن است به این دانشجویان تازه وارد در درک کاملتر مفاهیم اساسی اقتصاد کمک کند. یک دانشجوی پیشرفته ی اقتصاد نیز ممکن است به دلیل علاقه اش به خواندن و هضم هر آنچه در اقتصاد نوشته شده است از خواندن کتاب لذت ببرد.
کتاب اقتصاد به زبان ساده اولین کتاب از مجموعه ی کتاب آموزش اقتصادی است. این کتاب توسط انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است. ترجمه ی کتاب بر عهده ی شادی صدری بوده است.

کتاب اقتصاد به زبان ساده

لس لیوینگستون
لس ليوينگستون (LES LIVINGSTONE) مدیر برنامه MBA در اقتصاد، دارایی و حسابداری در کالج دانشگاه مریلند است، یک دانشگاه برتر اینترنتی با 95،000 دانشجو ، از جمله 2،600 دانشجوی MBA. وی موفق به کسب مدرک MBA و Ph.D شد. مدرک تحصیلی در دانشگاه استنفورد و CPA (دارای مجوز NY و TX) است.
قسمت هایی از کتاب اقتصاد به زبان ساده (لذت متن)
چگونه بعضی کشورها خود را از تنگنای کمبود منابع و فقر شدید خلاص کرده و به کامیابی و رونق اقتصادی رسیده اند؟ پاسخ، حکومت قانون و از جمله حقوق مالکیت پرقدرت است. حکومت قانون و حقوق مالکیت پرقدرت، راه همیاری و مبادله سودمند و آزاد کالاها و خدمات را به روی مردم می گشاید. زیرا: ۱) چنین محیطی دارای نظم و تا حدود زیادی عاری از جرم و فساد است. ۲) قدرتمندان نمی توانند اموال ضعیفان را به راحتی تصاحب کنند. ۳) مردم چون خاطرجمع هستند که ثمره رنج و کارشان نصیب خودشان می شود و بیم این را ندارند که دیگران آن را به یغما ببرند، شوق کار کردن دارند. ۴) تعهدات و قراردادها ضمانت اجرا دارند و قابل اعتماد و اتکا هستند. ۵) دادوستد زمانی رونق می گیرد که حق مالکیت افراد بر کالاها روشن و قطعی باشد و صاحبان حق مالکیت بتوانند این حق را با فروش، معاوضه، هبه (بخشش) و اقسام دیگر معامله به دیگری منتقل کنند.