کتاب زندگی نامه من

Memories, dreams, reflections
(خاطرات،خواب ها و تفکرات)
کد کتاب : 3234
مترجم : بهروز ذکاء
شابک : 9786005733150
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 622
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی نامه من اثر کارل گوستاو یونگ

زندگینامه ای چشم نواز از یکی از تأثیرگذارترین روانپزشکان عصر جدید ، که برگرفته از سخنرانی ها ، گفتگوها و نوشته های وی است. این کتاب متن مهمی است که طول عمر یک متفکر اصلی جهان غرب را پوشش می دهد.

در بهار سال 1957 ، وقتی او هشتاد و یک ساله بود ،نویسنده « کارل گوستاو یونگ » در کتاب « زندگی نامه من » شرح داستان زندگی خود را بر عهده گرفت. خاطرات ، رویاها ، تأملات این کتاب است که از مکالمات با همکار و دوستش آنیلا جافه و همچنین فصول نوشته شده به دست خودش و سایر مطالب تشکیل شده است. « کارل گوستاو یونگ » تا اندکی قبل از مرگ در 6 ژوئن 1961 به کار در مراحل پایانی نسخه خطی ادامه داد ، و این امر تأملی منحصر به فرد در مورد زندگی چشمگیر بود.
کتاب « زندگی نامه من » احتمالا در دسترس ترین کتاب « کارل گوستاو یونگ » است.
یونگ مفاهیم برونگرایی و درونگرایی را پیشنهاد و توسعه داد. کهن الگوها ، و ناخودآگاه جمعی. کارهای وی در روانپزشکی و مطالعه دین ، فلسفه ، باستان شناسی ، مردم شناسی ، ادبیات و زمینه های مرتبط تأثیرگذار بوده است. او نویسنده ای پرکار بود که بسیاری از آثارش تا پس از مرگش منتشر نشد.

کتاب « زندگی نامه من » با همکاری انتشارات بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه در چهار سری به بازار کتاب اهدا شده است.

کتاب زندگی نامه من

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
نکوداشت های کتاب زندگی نامه من
An important, firsthand document for readers who wish to understand this seminal writer and thinker.
یک سند مهم و دست اول برای خوانندگانی که می خواهند این نویسنده و متفکر اصلی را درک کنند.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب زندگی نامه من (لذت متن)
زندگی بشر تجربه پرابهامی است، عظمت و اعجاب آور بودن این پدیده فقط من حیث تکر و تعدد مصادیق آن است وگرنه از لحاظ فردی آدمی به قدری تناقص و آسیب پذیر است که به واقع جا دارد تقسی موجودیت و فرصت رشد و بالندگی او در عداد معجزات تلقی گردد سالها پیش، وقتی به هنگام جوانی دوران دانشجونی خود را در رشته پزشکی طی می کردم قرار گرفتن در برابر چنین، واقعیتی، مرا به سختی تحت تاثیر خود قرار داد از این که در همان آغاز کار و قبل از پای نهادن به آستانه بلوغ، محو و نابود شده بودم، در حد حدوث یک معجزه، دچار شگفتی و حبرت شده بودم. در نظر من، حبات همواره به صورت گیاهیجلوه می کرده که موجودیت آن متکی به یک رشته ریشه های تاپیدای زیرزمینی آست، حیات واقعی نامشهود و در ریشه های ناپیدا و زیرزمینی آن از نظر مخفی است. طول عمر بخشی از گیاه که در بیرون در سطح خاک قرار گرخه و قابل رویت است.