کتاب مراقبه و آرامش درون

The Psychology of Kundalini Yoga
روانشناسی یوگای کندالینی
کد کتاب : 4604
مترجم :

شابک : 978-6001761874
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

کارل گوستاو یونگ از بزرگترین روانکاوان قرن بیستم

معرفی کتاب مراقبه و آرامش درون اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب مراقبه و آرامش درون، اثری نوشته ی کارل گوستاو یونگ است که اولین بار در سال 1933 انتشار یافت. سمینار یونگ درباره ی یوگای کندالینی، که در باشگاه روانشناسی زوریخ در سال 1932 برگزار شد، به شکلی گسترده به عنوان نقطه ی تحولی در درک روانشناسانه از اندیشه ی شرق و دگرگونی های سمبلیک تجارب درونی شناخته می شود. یوگای کندالینی، مدلی برای مراحل پیش رونده ی مراحل بالاتر آگاهی را در اختیار یونگ قرار داد و او، نمادهای آن را با توجه به فرآیند «فردیت یافتن» تعبیر نمود. سخنرانی ها و مباحثات مطرح شده در این سمینار، در کتاب مراقبه و آرامش درون گردآوری شده اند و تمام افرادی را که به کاوش های روانشناسانه و اطلاعات مربوط به مذاهب دیگر علاقه مند هستند، به خود جذب می کنند.

کتاب مراقبه و آرامش درون

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
نکوداشت های کتاب مراقبه و آرامش درون
An excellent introduction to the higher realms of consciousness.
مقدمه ای عالی بر قلمروهای بالاتر آگاهی.
Psychoanalytic Books

It placed some very complex Indian concepts within the Western psychological understanding of his time, thereby helping us to grasp better both systems of thought and realization.
این اثر، برخی از مفاهیم پیچیده ی هندی را در چارچوب ادراک های روانشناسانه ی غربی در زمان یونگ قرار داد و در نتیجه، به ما کمک کرد تا درکی بهتر از هر دو نظام فکری داشته باشیم.
Quadrant

قسمت هایی از کتاب مراقبه و آرامش درون (لذت متن)
بله، اولین قالب وجودی ما، زندگی در کهن الگوهاست. بچه ها پیش از آن که بتوانند بگویند «من»، در این قالب زندگی می کنند. این دنیای ناخودآگاه جمعی آن قدر شگفت انگیز است که بچه ها همیشه به سوی آن برمی گردند و به سختی می توانند خودشان را از آن جدا کنند. بچه هایی هستند که هیچ وقت خاطره ی این پیشینه ی روانی را فراموش نمی کنند، چون شگفتی های موجود در آن، بسیار خارق العاده اند. این خاطرات در نمادها زنده می مانند. هندوها آن ها را «دنیای جواهر» یا «مانیدویپا» می نامند، یعنی جزیره ی جواهری که در دریای نوشیدنی ایزدان قرار گرفته است.

کودک با شوکی ناگهانی از این دنیای فوق العاده ی ناخودآگاه جمعی جدا شده و وارد جنبه ی استولای زندگی می شود، یا به عبارت دیگر، کودک به محض این که به بدن خود توجه می کند، ناراحت می شود و گریه می کند، وارد دنیای سوادهیستانا می شود. او از زندگی، و از اگو خودآگاه می شود و بعد مولادهارا را ترک می کند. حالا زندگی او آغاز شده است: حس هوشیاری او کم کم از کلیت روان جدا می شود، و دنیای تصاویر ازلی، دنیای معجزه آسا و شکوهمند، برای همیشه در پشت آن پنهان می شود.