کتاب ته دره

Niederungen : Prosa
کد کتاب : 3342
مترجم :
شابک : 9789641912361
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

زمین پست
Niederungen: Prosa
کد کتاب : 3343
مترجم :
شابک : 9786006938301
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ته دره اثر هرتا مولر

کتاب مجموعه داستان «ته دره» در واقع عنوان دیگر کتاب «زمین پست» است که مولر آن را در سال 1982 و به زبان آلمانی منتشر کرده بود و از مجموعه داستان های مهم او محسوب می شود. اغلب داستان های این کتاب بر اساس زندگی مولر نوشته شده اند و حوادث داستانی در کشور رومانی، زادگاه مولر، روی می دهند.

"ته دره" از جمله نخستین آثار مولر است که شهرت و جوایزی برایش به ارمغان آورد. مولر در این کتاب نیز ، همچون اغلب آثارش ، به محیط خفقان بار رومانی در زمان دیکتاتوری چائوشسکو و فلاکت مردمانش پرداخته است. نویسنده برای ارائه ی بازتابی از آن محیط ، و به سبب ویژگی های حکومت کمونیستی و ممیزی های شدید آن دوره ، قالب خاصی را برای داستان گویی برگزیده است. داستان های این کتاب از زبان کودکی روستایی نقل می شود که ترکیبی از دیده های او از دنیای واقعی و خیال های کودکانه اش، و زندگی میان دهقانان سرگردان و آشفته حال ، حس و حالی زیبا از آن دنیای ماتم بار را به تصویر کشیده است.

کتاب ته دره


ویژگی های کتاب ته دره

برنده ی جایزه ی اسپکته 1984

برنده جایزه برمر 1985

هرتا مولر
هرتا مولر، زاده ی ۱۷ اوت ۱۹۵۳، نویسنده، شاعر و مقاله نویس رومانیایی تبار آلمانی است که سال ۲۰۰۹ برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شد.مولر سال ۱۹۵۳ در یک روستای آلمانی زبان در غرب رومانی به دنیا آمد و خانواده اش جزو اقلیت آلمانی کشور رومانی بود. مادرش پس از جنگ جهانی دوم توسط نیروهای نظامی شوروی به اردوگاه کار اجباری اعزام شد.پدربزرگش زمانی کشاورز و تاجر ثروتمندی بود که دارایی اش به دست حکومت کمونیستی رومانی ضبظ شد. پدرش نیز زمان جنگ جهانی دوم از اعضای گروه اس اس وافن بود و در دوره ی حکومت کمونیست ه...