کتاب درباره دین

On Religion
(سخنانی با تحقیرکنندگان فرهیخته اش)
کد کتاب : 33518
مترجم :
شابک : 978-6220602873
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 306
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1799
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب درباره دین اثر فریدریش شلایرماخر

درباره دین: سخنرانی های متفکرانه فرهیخته آلمانی زبان به نام فریدریش شلایرماخر ، متکلم آلمانی (1834-1768) است. در اصل در سال 1799 منتشر شد ، دو نسخه دیگر در طول عمر شلایرماخر در 1806 و 1821 منتشر شد.

شلایرماخر هنگام تدریس و تبلیغ در برلین درباره دین ، مطالبی را نوشت. روشنگری تحقیقات علمی و تاریخی را تقویت کرده و الهیات را در دانشگاه تحت الشعاع خود قرار داده است. شلایرماخر در این اثر از دین در برابر بدبینی مخاطب مدرن دفاع می کند.
از اوایل سن 15 سالگی ، اشلایرماخر شخصا با مهمترین مسائل مسیحی شناسی دست و پنجه نرم می کرد ، خصوصا تردید خودش در رابطه با مسئله کفاره. وی به دانشگاه هاله عزیمت کرد و حدود پنج سال در آنجا ماند پس از فارغ التحصیلی ، شلایرماخر در سال 1793 پست آموزشی خود را در برلین به عهده گرفت.

شلایرماخر در دورانی که عصر روشنگری در جریان بود و مسلما هنگامی که اولین انتقال مهم به مدرنیته همزمان اتفاق می افتاد ، می نوشت. با سقوط اواخر قرون وسطا و در اختیار گرفتن یک گفتمان قوی از روشنفکران اروپای غربی ، زمینه های هنر و فلسفه طبیعی در حال شکوفایی بود. با این حال ، گفتمان متکلمان ، که مسلما گفتمان اصلی و تنها گفتمان روشنفکران برای قرن ها بود ، در گوشه و کنار خود در دانشگاه ها جای گرفته بود. این زمینه در سطر اول متن شلایرماخر مشهود است: "ممکن است اقدامی غیرمنتظره و حتی شگفت انگیز باشد ، هر کسی هنوز باید اقدام به مطالبه از طبقه ای کند که خود را بالاتر از ابتذال بالا برده اند و از خردورزی اشباع شده اند ، در طول قرن ها ، توجه به موضوعی که کاملا توسط آنها نادیده گرفته شده است ... اکنون خصوصا زندگی افراد فرهیخته از هر چیزی که حتی شباهت به دین داشته باشد بسیار دور است.

کتاب درباره دین

فریدریش شلایرماخر
فریدریش دانیل ارنست اشلایرماخر (Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher) (‏۲۱ نوامبر ۱۷۶۸ – ۱۲ فوریه ۱۸۳۴) فیلسوف و متأله پروتستان آلمانی بود. وی را پیشگام هرمنوتیک مدرن می‌دانند. به‌دلیل تأثیر به‌سزایش بر اندیشهٔ متأخر مسیحی، او را پدر الهیات مدرن پروتستان می‌دانند.اشلایرماخر به‌همراه هومبولت از بنیان‌گذاران دانشگاه برلین (۱۸۰۸-۱۸۱۰) بود. او تا پایان عمر در این دانشگاه به تدریس پرداخت. او مترجم کلاسیک افلاطون به زبان آلمانی بود. او یکی از برجسته‌تری...