کتاب آدم های عادی

Normal People
کد کتاب : 35841
مترجم :
شابک : 978-6004680417
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه بوکر سال 2018

برنده جایزه کاستا بوک سال 2018

نامزد جایزه دیلان توماس سال 2019

نامزد جایزه گودریدز سال 2019

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب آدم های عادی اثر سالی رونی

کتاب «آدم های عادی» رمانی نوشته ی «سالی رونی» است که نخستین بار در سال 2018 منتشر شد. «کانل» و «ماریان» در محله ای کوچک بزرگ شدند، اما این تنها شباهت میان آن ها است. در مدرسه، «کانل» محبوب و مشهور است در حالی که «ماریان» احساس بازنده بودن می کند. ولی وقتی گفت و گویی میان آن ها شکل می گیرد، داستانی شگفت انگیز آغاز می شود. یک سال بعد، هر دوی آن ها در «کالج ترینیتی» در شهر دوبلین مشغول تحصیل هستند. «ماریان» جایگاه خود را در این دنیای اجتماعی جدید پیدا کرده، در حالی که «کانل» گوشه گیر، خجالتی و مردد شده است. «ماریان» و «کانل» در طول سال های تحصیل، با آدم ها و احتمالات گوناگونی مواجه می شوند ولی همیشه درنهایت به یکدیگر بازمی گردند. اما حالا پس از گذشت این سال ها، هر کدام باید تصمیم بگیرد برای نجات دیگری تا کجا حاضر است پیش برود.

کتاب آدم های عادی

سالی رونی
سالی رونی متولد 20 فوریه 1991 ، نویسنده و فیلمنامه نویس ایرلندی است. اولین رمان او ، گفتگوها با دوستان ، در سال 2017 منتشر شد.رونی در کالج ترینیتی دوبلین (TCD) رشته انگلیسی خواند و در آنجا مقطع کارشناسی ارشد را در رشته علوم سیاسی آغاز کرد (اما کامل نکرد) ، در نهایت رشته ی ادبیات آمریکا را به پایان رساند و در سال 2013 در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد.
نکوداشت های کتاب آدم های عادی
It explores class dynamics and young love with wit and nuance.
این کتاب، با لطافت طبع و ظرافت به کاوش در ساز و کار طبقات اجتماعی و عشق در دوران جوانی می پردازد.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Overflowing with wisdom and intensity.
سرشار از خرد و تنش.
Vogue

With vivid insight into what it means to be young and in love today.
با بینش های ملموس درباره ی این که جوان و عاشق بودن، امروزه چه معنایی دارد.
Esquire

قسمت هایی از کتاب آدم های عادی (لذت متن)
چشم هایش را می بندد. بعدها حتی در خاطراتش هم سنگینی این لحظه را حس خواهد کرد. از همین حالا این را می داند. هرگز باور نداشت که کسی بتواند او را دوست داشته باشد. ولی حالا زندگی جدیدی پیش رویش است که این اولین لحظه اش است. حتی بعد از گذشت سال ها باز هم با خود تفکر خواهد کرد: بله خودش بود، لحظه ی شروع زندگی ام.

اگر پست را لایک کند، به معنای حمایت کردن از آن ها است؟ و یا خواندن پست های بارگذاری شده ی «راب» قرار است در اصل موضوع که او برای همیشه رفته است و به زندگی بازنخواهد گشت، تغییری ایجاد کند؟ هر چیزی «ماریان» را عصبانی می کرد. حالا که دارد به آن روز ها فکر می کند، نمی داند چرا آنقدر اذیت شـد. هیچ کدام از آن ها در واقع کار اشتباهی مرتکب نشده بودند. آن ها فقط به روش خودشان داشتند عزاداری می کردند.

البته که نوشتن روی وال فیسبوک با عقل جور درنمی آید، اما در آن لحظه، هیچ چیز دیگری وجود نداشت که بخواهد با عقل جور دربیاید. اگر آدم ها موقع عزاداری، بی هدف رفتار می کنند و کارهای عجیب و غریب از آن ها سر می زند، فقط و فقط به این دلیل است که زندگی ذاتا عجیب و غریب است؛ و این رازی است که عزاداری فاش می کند.