کتاب هر دو نفر بودن

How to Be Both
کد کتاب : 46304
مترجم :
شابک : 978-6229933299
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 175
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد دریافت جایزه ی بوکر سال 2014

برنده ی جایزه ی کاستا و چندین جایزه ی معتبر ادبی

معرفی کتاب هر دو نفر بودن اثر الی اسمیت

کتاب «هر دو نفر بودن» رمانی نوشته ی «الی اسمیت» است که اولین بار در سال 2014 به چاپ رسید. در این اثر، دو کتاب در کنار یکدیگر قرار گرفته که هر کدام، روایتی تقریبا یکسان را با ترتیب مختلف و تأکیدهای متفاوت به مخاطبین ارائه می کند. در یکی از این روایت ها، نوجوانی به نام «جورج» در حال سوگواری برای مرگ ناگهانی مادرش پس از سفر آن ها به ایتالیا است، جایی که آن ها یک نقاشی از یکی از هنرمندان رنسانس به نام «فرانچسکو دل کوزا» را دیده بودند. روایت دیگر با خود «فرانچسکو» آغاز می شود و به داستان هایی از دوران جوانی این نقاش، و ماجرای خلق یک اثر خاص می پردازد. راز «فرانچسکو» در هر دو روایت برملا می شود—در یکی به شکل آشکار و در دیگری به صورت کنایه آمیز.

کتاب هر دو نفر بودن

الی اسمیت
الی اسمیت زادهٔ ۱۹۶۲ ، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار اسکاتلندی است. او برندهٔ جوایز ادبی مهمی هم‌چون جایزه‌ی ادبی کاستا بوک ، جایزه‌ی ادبی گلداسمیت ، جایزه‌ی ادبیات داستانی زنان ، و ... بوده‌است. اسمیت در سال ۲۰۰۷ به عضویت انجمن سلطنتی ادبیات درآمد و در سال ۲۰۱۴ برای خدماتش به ادبیات، نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.الی اسمیت تنها نویسندهٔ دنیاست که تاکنون توانسته چهار بار فینالیست جایزه ادبی من بوکر شود. سباستین بَری، شاعر و نویسندهٔ صاحب&zwn...
نکوداشت های کتاب هر دو نفر بودن
Captivating, challenging, and often puzzling.
مسحورکننده، چالش برانگیز و اغلب بهت آور.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Delightful. Incredibly touching.
لذت بخش. فوق العاده تأثیرگذار.
Washington Post Washington Post

It cements Smith’s reputation as one of the finest and most innovative of our contemporary writers.
این اثر جایگاه «اسمیت» را به عنوان یکی از بهترین و مبتکرترین نویسندگان معاصر به ثبت می رساند.
Los Angeles Review of Books

قسمت هایی از کتاب هر دو نفر بودن (لذت متن)
اگرچه برایم شبیه پایان دنیا به نظر می رسید، اما اینگونه نبود. خیلی بیشتر از دنیا هنوز مانده بود: چون راه هایی که به نظر می رسد تو را تنها در یک جهت می برند، گاهی اوقات بدون این که چیزی جز مسیر مستقیم به نظر آیند، پیچ و خمی روی خودشان پیدا می کنند.

چیزهای زیادی در طول یک زندگی مورد بخشش قرار می گیرند. هیچ چیز پایان یافته یا تغییرناپذیر نیست به جز مرگ، و حتی مرگ هم اندکی انعطاف می پذیرد اگر چیزی که درباره اش می گویی، درست گفته شود.

مادر غیر قابل تحملش می گوید: «و کدام قبل از دیگری می آید؟ چیزی که می بینیم یا آن گونه ای که می بینیمش؟