کتاب کورش نامه

The Education of Cyrus
کد کتاب : 59319
مترجم :
شابک : 978-9644452864
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 354BC
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

زندگی کوروش
The Education of Cyrus
(تربیت کوروش)
  • 65,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 36161
مترجم :
شابک : 978-9643514907
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 375
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : BC354
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی کوروش اثر گزنفون


این کتاب زندگی نامه تا حدی تخیلی از کوروش کبیر، بنیانگذار امپراتوری هخامنشی ایران است. این در حدود 370 قبل از میلاد توسط گزنفون، سرباز آتنی الاصل، مورخ و شاگرد سقراط نوشته شده است. عنوان لاتین Cyropaedia از واژه یونانی Kúrou payeía (Κύρου παιδεία) گرفته شده است که به معنای «آموزش کوروش» است. جنبه‌هایی از آن می‌توانست الگویی برای نویسندگان قرون وسطایی از ژانر آیینه‌ای برای شاهزادگان باشد. به نوبه خود، این کتاب به شدت بر شناخته شده ترین اما غیرعادی ترین آنها، شاهزاده ماکیاولی تأثیر گذاشت، که بر رد تفکر سیاسی قرون وسطایی و توسعه سیاست مدرن تأثیر گذاشت. در اصل، این کتاب روایتی است که تربیت حاکم ایده آل را توصیف می کند.از آن به عنوان یک رمان اولیه، شرح حال و بیانیه ای در مورد رهبری تعبیر شده است.این اثر در نظر گرفته شده است تا آموزه های سیاسی و اخلاقی را به مخاطبان خود که بیشتر آنها نخبگان آتنی بوده اند، منتقل کند.
در حالی که اکثر محققان خاطرنشان می کنند که گزنفون آن را به عنوان یک متن تاریخی ننوشته است، این کتاب در هیچ گونه ژانر کلاسیک شناخته شده ای قرار نمی گیرد، تنها تا حدودی شبیه یک رمان اولیه است. اعتبار آن به عنوان منبع تاریخ هخامنشیان بارها مورد تردید قرار گرفته و توصیفات متعددی از وقایع یا اشخاص نادرست یافته شده است.
با وجود محدودیت‌هایی که دارد، استدلال شده است که این کتاب نگاهی اجمالی به شخصیت کوروش کبیر ارائه می‌کند. تصویری هنرمندانه از کوروش به نمایش می‌گذارد که به گفته برخی، بدون حافظه تاریخی رهبری خوب نمی‌توانست چنین مثبت باشد.گزنفون (حدود 431 - 355 قبل از میلاد) معاصر کوروش (حدود 580 - 530 قبل از میلاد) نبوده و احتمالا برخی از اطلاعات او در مورد ایران بر اساس وقایعی است که در دربار بعدی هخامنشیان رخ داده است. گزنفون از جمله یکی از «ده هزار» سرباز یونانی که در طرف بازنده جنگ داخلی ایران جنگیدند ملاقات کرده بود، که او در آناباسیس خود بازگو کرده است.

کتاب زندگی کوروش

گزنفون
گزنفون (Xenophon; زنفون یا زنفان) فیلسوف، مورخ، و سرباز یونانی است که در سال ۴۳۰ قبل از میلاد در آتن به دنیا آمد. دوران زندگی او حدودا بین سالهای ۴۳۰ تا ۳۴۵ پیش از میلاد بوده است.گزنفون از شاگردان سقراط بود و بعدها به خدمت پروخنوس درآمده به عنوان سپاهی اجیر در لشکرکشی کوروش کوچک علیه برادرش اردشیر دوم شرکت کرد. پس از مرگ کوروش، سپاهیان یونانی، گزنفون را به رهبری و قیادت خود برگزیدند. او توانست بازماندهٔ سپاه یونان را از طریق ماد و آسیای صغیر به یونان بازگرداند.پس از بازگشت، سربازان یونانی ابت...
قسمت هایی از کتاب زندگی کوروش (لذت متن)
کوروش را شیوه چنان شده بود که به هنگام گردهم آیی سپاهیان سخنی گیرا و دلکش می آغازید تا اندیشه های خود را به لشکریان بازبتاباند و از کارها آگاه شود؛ روزی در میان مه تباران رشته ی سخن را به گفت وگوی زیر کشاند: «نژادگان و مه تباران آیا می پندارید که در برخی از رفتار و کردار تازه یاران ما کاستی هاست؟ که آنان راه زندگی ما را نیاموخته و به شیوه ی ما پرورش نگرفته اند؟ یا می پندارید که آنان به زندگی روزانه خود را هم سنگ ما می نمایند و چون روز رزم فرا رسد همانند ما به رویارویی دشمن می شتابند؟»