کتاب نظریه ای برای همه چیز

The Theory of Everything
(آغاز و فرجام جهان هستی)
کد کتاب : 18572
مترجم :
شابک : 978-9642533978
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نظریه همه چیز
The Theory of Everything : The Origin and Fate of the Universe
کد کتاب : 3625
مترجم :
شابک : 9786005492026
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظریه همه چیز اثر استیون هاوکینگ

• "نظریه همه چیز" بر اساس سخنرانی های ارائه شده در دانشگاه کمبریج، توسط پروفسور هاوکینگ در مورد "تاریخ ایده ها در مورد جهان" و همچنین مهمترین نظریه های علمی روز در مورد زمان ، مکان و کیهان به انتشار رسیده است. " نظریه همه چیز" پیچیده ترین تئوری ها را از گذشته و حال فیزیک با زبانی ساده ارائه می دهد. "نظریه همه چیز" خوانندگان را در تاریخ غنی تفکر علمی و پیچیدگی های جهانی که در آن زندگی می کنیم، غرق می کند.

استیون هاوکینگ یکی از بزرگ ترین متفکران جهان و فیزیک دان نظری برجسته و بی مانندی است که پژوهش هایش موجب ترسیم دوباره مدل های کیهانی شده است.او در این کتاب هفت گفتار ارائه داده است که همه چیز را از «مهبانگ» (انفجار بزرگ) تا «سیاه چاله ها» و نظریه ریسمان در برمی گیرد. هاوکینگ سخن خود را با تاریخچه ای از اندیشه ها و انگاره ها درباره جهان آغاز می کند که از باور ارسطو به گرد بودن زمین تا کشف هابل در دو هزار و سیصد سال بعد درباره جهان در حال گسترش را در بر می گیرد. او به یاری داده های فیزیک جدید به بحث درباره نظریه هایی چون «آغاز جهان»، ماهیت سیاه چاله ها، و مقوله فضا زمان می پردازد و سرانجام پرسش هایی را مطرح می کند که فیزیک جدید هنوز پاسخی به آنها نداده است. هاوکینگ به عنوان یک دانشمند برجسته و نیز آسان کننده مطالب علمی برای مخاطبان عام، معقتد است پیشرفت هایی که در فیزیک نظری صورت گرفته باید نه فقط برای تعداد اندکی دانشمند، بلکه برای توده مردم قابل فهم شود. وی در این کتاب ما را به سفر اکتشافی شگفت انگیزی در کیهان می برد. این کتاب متعلق به کسانی است که زمانی به آسمان شب چشم دوخته اند و در شگفت آمده اند که در فراسوی آن چه چیزهایی وجود دارد و چگونه به وجود آمده است. با توجه به نادر بودن سیاهچاله های آغازین، این احتمال وجود ندارد که یکی از آنها به قدر کافی به ما نزدیک باشد که بتوانیم خود آن را مشاهده کنیم. اما از آنجا که گرانش موجب می شود سیاهچاله های آغازین به سوی هر ماده ای کشیده شوند، وجود آنها در کهکشان ها باید امری بسیار عادی باشد. اگر این عادی بودن را یک میلیون بار افزایش دهیم، باز نزدیک ترین سیاهچاله به ما احتمالا حدود ۶ هزار میلیون کیلومتر، به اندازه فاصله پلوتون تا خورشید، با ما فاصله دارد. در این فاصله شناسایی سیاهچاله ای، حتی اگر به طور مستمر ۱۰ هزار مگاوات انرژی گسیل کند، هنوز بسیار مشکل است. برای مشاهده یک سیاهچاله آغازین، باید چند کوانتوم از پرتو گامای گسیل شده در یک مسیر مشخص را در مدت زمان مناسبی، مثلا یک هفته شناسایی کرد. در غیر این صورت، این پرتوها به سهولت به صورت بخشی از پرتوهای زمینه درخواهند آمد. ولی «اصل کوانتوم پلانک» به ما می گوید که هر پرتو گاما دارای انرژی بسیار زیادی است، زیرا پرتوهای گاما دارای بسامد (فرکانس) بسیار بالایی هستند...

کتاب نظریه همه چیز

استیون هاوکینگ
استیون ویلیام هاوکینگ، زاده ی ۸ ژانویه ی ۱۹۴۲ و درگذشته ی ۱۴ مارس ۲۰۱۸، فیزیکدان نظری، کیهان شناس و نویسنده ی بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود.هاوکینگ در شهر دانشگاهی آکسفورد زاده شد. استیون در روزهای جنگ جهانی دوم به دنیا آمد. خانه ی والدین وی در هایگیت در شمال لندن واقع بود. فرانک و ایزابل هاوکینگ، برای اطمینان یافتن از تولد بدون خطر و سالم نخستین فرزندشان تصمیم گرفتند پیش از به دنیا آمدن او موقتا به آکسفورد بروند. ایزابل در آکسفورد پسرش را به سلامت به د...
نکوداشت های کتاب نظریه همه چیز
...can explain the complexities of cosmological physics with an engaging combination of clarity and with..his is a brain of extraordinary power.
او می تواند پیچیدگی های فیزیک جهان را با ترکیبی جذاب از وضوح و قدرت تفکر فوق العاده توضیح دهد.
The New York Review of Books

A book on Gravity, Black holes, matter-anti matter, light, quantum mechanics, time and space. Its a cosmological thriller.
کتابی درباره گرانش ، سیاه چاله ها ، ماده، ضد ماده ، نور ، مکانیک کوانتومی ، زمان و مکان. این یک کتاب بسیار جذاب کیهانی است.
Goodreaders Review

قسمت هایی از کتاب نظریه همه چیز (لذت متن)
اکتشافات در علم، اغلب در جستجوی یک هدف گریزان اتفاق می افتد.

این کشف که جهان در حال گسترش است یکی از انقلابهای بزرگ فکری قرن بیستم است

یکی از تکینگی های موجود در بخشی از فضا-زمان به عنوان سیاه چاله شناخته می شود.