کتاب آخرین گرگ

The Last Wolf
کد کتاب : 37420
مترجم :
شابک : 978-6004055857
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه بهترین کتاب ترجمه شده (BTBA) سال 2017

معرفی کتاب آخرین گرگ اثر لسلو کراسنا هور کایی

"آخرین گرگ" که توسط لسلو کراسنا هور کایی نوشته شده است، یک راوی کلاسیک و وسواسی کراسناهورکای را نشان می دهد، مردی که استخدام شده است تا (به اشتباه، بر اثر اتفاقی سرنوشت ساز) داستان واقعی آخرین گرگ اکسترمادورا، منطقه ای بی ثمر از اسپانیا را بنویسد. این تجربه رقت بار به عنوان یک داستان حلقه غم انگیز، یک زوزه کم و بیش، در یک بار زمستانی دلگیر برلین روایت می شود. با یک متصدی بار که به وضوح بی حوصله است. آخرین گرگ کراسناهورکای است که می تواند شما در عین حالی که می ترساند، مجذوب کند.
لازلو کراسناهورکای نویسنده کتاب "آخرین گرگ" در گیولا کشور مجارستان به دنیا آمد. او برنده جایزه های متعددی از قبیل جایزه ملی سال 2019 و جایزه بین المللی من بوکر در سال 2015 شده است. "آخرین گرگ" یکی از کتاب های پرفروش و برجسته این نویسنده مجارستانی است که در اینجا توسط "نیکزاد نور پناه" به فارسی برگردانده شده است. کتاب «آخرین گرگ»، شامل سه داستان است، یک داستان که عنوان مشترک با عنوان کتاب دارد و از نوشته‌های اخیر کراسناهورکای است و دو داستان کوتاه دیگر که سال‌ها قبل از داستان اصلی نوشته شده‌اند. نقطه‌ اشتراک این داستان‌ها، استفاده از موضوع شکار حیوانات وحشی به عنوان تم اصلی است.

کتاب آخرین گرگ

لسلو کراسنا هور کایی
لسلو کراسناهور کایی، رمان نویس و فیلم نامه نویس اهل مجارستان است. این نویسنده که به نوشتن آثاری طویل و پیچیده شهرت دارد، بیشتر با فرانتس کافکا و ساموئل بکت مقایسه شده است. او برنده ی جایزه ی ادبی من بوکر در سال ۲۰۱۵ است.وی پس از انتشار رمان تانگوی شیطان در سال ۱۹۸۵ به شهرتی جهانی رسید. این رمان در سال ۲۰۱۲ به انگلیسی ترجمه و منتشر شد. بلا تار، فیلمساز مجار، در سال ۱۹۹۴ فیلمی هفت ساعته با همکاری کراسناهور کایی با اقتباس از این رمان ساخت.
قسمت هایی از کتاب آخرین گرگ (لذت متن)
استاد تنها و شکست خورده، با هیچ کاری نکردن و بی هدفی روبروست؛ او ساعت ها با یک نوشیدنی در دست، خیره به روبرو، به بار پوچی و حقارتی فکر می کند که همیشه بر دوش دارد. تنها هم صحبت او فروشنده ای است که از او نوشیدنی می خرد. استاد ساعت ها روبروی او می نشیند و دوست دارد توسط او درک شود. «آخرین گرگ» در واقع مونولوگ های استاد خطاب به این مرد است؛ مردی که به نظر می رسد حوصله ی گوش دادن به حرف های استاد و درکی از شرایط او ندارد. استاد افسرده را می توان کاریکاتوری از خود کراسناهورکای دانست. کسی که نوشته هایش را منطقی دل سرد کننده فراگرفته و خودش آن ها را غیرقابل خواندن می پندارد. کراسناهورکای در این داستان، از تکرار جملات استفاده می کند. شخصیت او جمله ای را که قرار است به زبان بیاورند، بارها با خود تکرار می کند؛ چیزی که در زندگی واقعی هم این گونه است. چیزی که به داستانش پیچ و تاب های زیاد اما منطقی ای می دهد. کراسناهورکای را نویسنده ی پیچیده ای می توان نامید؛ او حتی در کمیک ترین حالت داستان گویی خود و زمانی که به نظر می رسد چیز ناراحت کننده ای را نمی خواهد روایت کند، تلخی وجود آدمی را به خواننده ی خود یادآوری می کند.