کتاب ما،همه سهمی از زمین هستیم

The Chief Seattle's Speech
(سخنان سیاتل (رئیس قبیله سرخپوستان) به رئیس جمهور آمریکا در سال 1855)
  • 10 % تخفیف
    35,000 | 31,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: شباهنگ شباهنگ
    نویسنده:
کد کتاب : 38479
مترجم : امید خادم صبا
شابک : 978-6001301407
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ما،همه سهمی از زمین هستیم اثر سیاتل

منشأ این کتاب با گفتگوی الی گیفورد با پروفسور ادوارد کاستیلو، رئیس گروه مطالعات بومی آمریکا در دانشگاه ایالتی سونوما، در مورد تناقضات تاریخی در نسخه زیست محیطی سخنرانی رئیس سیاتل آغاز شد. کاستیلو توصیه کرد که الی آن را به یک پروژه تحقیقاتی تبدیل کند. از آنجا به پایان نامه کارشناسی ارشد تبدیل شد. پس از آن، الی در نوشتن چگونه می توان هوا را فروخت؟ برای تصحیح این باور رایج که سیاتل در واقع کلمات سخنرانی محیطی را بیان می کند نوشت . این کتاب با استفاده از منابع اولیه و ثانویه، تاریخچه پشت برنامه های مختلف هر نویسنده در دستکاری گفتار سیاتل را بررسی می کند. چیزی که در مورد این کتاب منحصر به فرد است این است که نویسنده توانست با سه نفر کلیدی که در نسخه محیطی نقش داشتند صحبت کند: پروفسور ویلیام اروسمیت، پروفسور تد پری، تهیه کننده جان استیونز و داستان آنها را به طور دقیق بیان کند. آنها توانستند سوالات بی پاسخ را حل کنند. هم اروسمیت و هم استیونز از آن زمان مرده اند. پروفسور تد پری، نویسنده اصلی نسخه محیطی، نقش مهمی در کشف تاریخچه نسخه زیست محیطی ایفا کرده است. او در پیشگفتار نوشت: " من به شدت مدیون کار الی گیفورد هستم" تهیه کننده جان استیونز که نسخه پری را ویرایش کرد، نوشت: "شما [الی] اولین فردی هستید که نقش من را در ویرایش سخنرانی رئیس سیاتل به درستی منعکس می کنید."

کتاب ما،همه سهمی از زمین هستیم

سیاتل
سیاتل (Seattle)(حدود ۱۷۸۰ تا ۷ ژوئن ۱۸۶۶) یکی از رؤسای قبیله دوامیش بود. شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا به نام وی نامگذاری شده است. سخنرانی معروفی راجع به مسئولیت در مقابل طبیعت و احترام به حقوق سرزمینی بومیان آمریکا به وی منتسب است، اگرچه در مورد صحت این انتساب اختلاف‌نظرهای فراوانی وجود دارد.
قسمت هایی از کتاب ما،همه سهمی از زمین هستیم (لذت متن)
کلمات من چونان ستارگانی هستند که هرگز غروب نخواهند کرد. در سال 1855 رئیس جمهور آمریکا به سرخپوستان دوامیش تقاضای فروش سرزمینشان را ارسال داشت. برای آنها درک این تقاضا آسان نبود، زیرا انسان را مالک زمین، آسمان تازگ یهوا و یا درخشندگی آب های زلال نم یدانستند. سیاتل رئیس قبیله دوامیش جواب نامه رئیس جمهوری آمریکا را با قطعه ای ادبی داد. قطعه ای پر از امید و حقایق. حقایقی که امروز بعد از 160 سال کم کم آشکار می شوند. ستارگانی که امروز ناخواسته شاهد نابودی آرام زمین هستند. شاید هنوز دیر نباشد اگر به آن ها گوش فرا دهیم، شاید! ...