کتاب سلمونی

Haircut and Other Stories
کد کتاب : 38706
مترجم :
شابک : 978-9646900141
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1922
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سلمونی اثر رینگ لاردنر

کتاب سلمونی به قلم رینگ لاردنر، روایتی است از شخصیتی حقه باز و دور از اخلاق انسانی به نام جیم که از ناراحتی و آزار دیگران لذت می برد.
او اصولا از اینکه حقه هایش چه ویرانی هایی دارد خبر ندارد که در آخر یکی از آن ها گریبانش را می گیرد. این شخصیت به گونه ای تعریف شده است که گویی عاطفه و احساس ندارد از این رو تمام کارهایش بی رحمانه و احمقانه است مثل کارت پستال فرستادن برای اذیت و آزار کسانی که آن ها را نمی شناسد که گاهی جنبه ی انتقام گیری دارد.
در کتاب سلمونی (Haircut)، جیم کندال نه از زبان نویسنده بلکه از لابه لای صحبت های سلمانی شهر شناخته می شود. اینکه مرد سلمانی یعنی وایتی چه شخصیتی دارد مشخص نیست اما از روند داستان می توان تشخیص داد که به جیم علاقمند است.
او شخصیت جیم را تأئید می کند و بر حقه هایش صحه می گذارد و در واقع شریک جرم او محسوب می شود. موضوع ساده ی داستان با توافق ضمنی او و عده ای که در عمل شریرانه ی جیم شرکت ندارند، رونق می یابد.

کتاب سلمونی

رینگ لاردنر
رینگلد ویلمر "رینگ" لاردنر (5 مارس 1885 - 25 سپتامبر 1933) ستون نویس و داستان نویس ورزشی آمریکایی بود که بیشتر به خاطر نوشته های طنز خود در مورد ورزش، ازدواج و تئاتر شهرت داشت. همرزمانش ارنست همینگوی، ویرجینیا وولف و اف اسکات فیتزجرالد تحسین شدیدی را نسبت به نوشتن وی تحسین کردند و جان اوهارا، نویسنده ، درک خود از گفتگو را مستقیماً به او نسبت داد.