کتاب پیامبر و دیوانه

The Prophet and the prophet
کد کتاب : 4196
مترجم :
شابک : 9789644310218
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 195
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 92
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

پیامبر و دیوانه (جیبی)
The Prophet and the prophet
کد کتاب : 4198
مترجم :
شابک : 978-9644310331
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 203
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 89
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

پیامبر و دیوانه
The Prophet and the madman
کد کتاب : 4193
مترجم :
شابک : 9782000249870
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

پیامبر و دیوانه (جلد سخت)
The Prophet and the prophet
کد کتاب : 47506
مترجم :
شابک : 978-9648586084
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پیامبر و دیوانه اثر جبران خلیل جبران

کتاب پیامبر و دیوانه اثری عارفانه از جبران خلیل جبران است. این کتاب از دو بخش تشکیل است. بخش اول پیامبر نام دارد.
پیامبر اثری عمیق و خردمندانه است. خلیل جبران در این اثر یک شهر خیالی به نام ارفالس خلق کرده است و داستان درباره فردی به نام مصطفی است که پس از 12 سال زندگی در این شهر قصد دارد آنجا را ترک کند و هنگام خداحافظی با مردم شهر به سوالاتشان جواب می دهد. این سوالات موضوعاتی مانند زناشویی، دوستی، درد و... را در برمیگیرد که مصطفی به آنها پاسخ می دهد. تمام این سوال ها در واقع دغدغه ی انسان ها در زندگی روزمره شان است.
بخش دوم این کتاب که دیوانه نام دارد از زاویه دید راوی ای که دیوانه شده، نوشته شده است. خلیل جبران در بخش دیوانه، به مباحثی می پردازد که نوشته های بعدی او را تحت الشعاع قرار می دهد. حقیقت، عشق، بخشش، اندوه، کار، لذت، مرگ، آزادی و ... موضوعاتی ست که به زیباترین نحو در این کتاب طرح می شود.
در بخشی از کتاب دیوانه می خوانیم:
"شکست، شکست من، تو پیش من از هزار پیروزی عزیز تری و در دل من از همهٔ افتخارهای این جهان شیرین تر. شکست من، خودشناسی من و سرپیچی من از توست که می دانم هنوز جوانم و پای چابک دارم …"

کتاب پیامبر و دیوانه

جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ - ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) زاده بشرّی لبنان از نویسندگان لبنانی-آمریکایی و خالق کتاب"پیامبر" است.او در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳، در خانواده ای مسیحی مارونی (منسوب به مارون قدیس) که به خلیل جبران شهرت داشتند، در البشری، ناحیه ای کوهستانی در شمال لبنان به دنیا آمد. مادرش زنی هنرمند بود که کامله نام داشت.جبران دانشگاه را در سال ۱۹۰۲ تمام کرد. زبان های عربی و فرانسه را آموخته بود و در سرودن شعر به مهارت رسیده بود. در این هنگام رابطه اش با پدرش قطع شد و از او جدا شد و زندگی محقر و...
نکوداشت های کتاب پیامبر و دیوانه
One of the most influential books of the 20th century.
یکی از تاثیرگذار ترین کتاب های قرن بیستم
The Washington Post

What [Kahlil Gibran] has to tell is ancient, the possession of all men who have thought much and hard about fundamental things...But on it all there is also the imprint of a rich and unusual personality...Gibran offers no short-cuts to happiness, no easily mastered formulae for successful living. Essentially, he bids you look closely into your own heart and soul.
آنچه جبران خلیل جبران باید بگوید قدیمی است، دارایی تمام مردانی که سخت در مورد مسائل اساسی زندگی فکر کرده اند ... اما افزون بر این اثری از شخصیتی غنی و غیرمعمول نیز وجود دارد ... جبران هیچ راه میانبری برای خوشبختی و یا هیچ فرمول ساده ای برای زندگی موفق ارائه نمی دهد. در اصل ، او به شما پیشنهاد می کند که از نزدیک به قلب و روح خود نگاه کنید.
The New York Times

قسمت هایی از کتاب پیامبر و دیوانه (لذت متن)
یک روز بسیار پیش از آنکه خدایان بسیار به دنیا بیایند از خواب عمیق بیدار شدم و دیدم همه نقاب هایم را دزدیده اند همان هفت نقابی که خود ساخته بودم و در هفت زندگیم به چهره می نهادم. پس بی نقاب در کوچه های پر از مردم دویدم و فریاد زدم: دزد، دزد، دزدان نابکار. مردان و زنان بر من خندیدند و پاره ای از آنها از ترس من به خانه هایشان پناه بردند و چنین بود که من دیوانه شدم.

کارکردن با مهر یعنی چه؟ یعنی بافتن پارچه ای که تارو پودش را از دل خود بیرون کشیده باشی چنانکه دلدارت آن پارچه را خواهد پوشید. یعنی ساختن خانه ای از روی محبت چنانکه دلدارت در آن خانه خواهد زیست. یعنی کشتن دانه از روی لطف و برداشتن حاصل از روی شادی چنانکه دلدارت میوه اش را خواهد خورد….