کتاب از من نخواه که فکر کنم

Don't Make Me Think
روش خردمندانه دستیابی به قابلیت استفاده از وب
کد کتاب : 81849
مترجم :
شابک : 978-6006654652
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

وادارم نکن فکر کنم
Don't Make Me Think
کد کتاب : 43520
مترجم : ثمین سهیلی
شابک : 978-6226840491
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 231
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب وادارم نکن فکر کنم اثر استیو کروگ


پس از گذشت پنج سال و انتشاز بیش از 100000 نسخه از این کتاب ، تصور اینکه کسی در طراحی وب کار کند که کتاب استیو کروگ در مورد قابلیت استفاده از وب را نخوانده باشد، سخت است، اما مردم همچنان هر روزه آن را کشف می کنند. در این نسخه دوم، استیو سه فصل جدید را به همان سبک اصلی اضافه می کند: جذاب و سرگرم کننده، در عین حال مملو از بینش ها و توصیه های عملی برای تازه کارها و کهنه کارها. تعجب نکنید اگر طرز فکر شما را در مورد طراحی وب تغییر دهد. با این سه فصل جدید:
-چرا مردم واقعا وب سایت ها را ترک می کنند
-ساخت سایت های قابل استفاده و در دسترس
-نجات پیدا کردن از هوس های طراحی اجرایی

جفری زلدمن، نویسنده کتاب طراحی با استانداردهای وب درباره ی این کتاب نوشته است:
"وادارم نکن فکر کنم! به من نشان داد که چگونه خودم را در موقعیت شخصی قرار دهم که از سایت من استفاده می کند. پس از چند بار خواندن و اجرای ایده‌های خود در پنج سال گذشته، می‌توانم بگویم که بیش از هر کتاب دیگری برای بهبود توانایی‌های من به عنوان یک طراح وب مفید بوده است.
در این نسخه دوم، استیو کروگ مهمات ضروری را برای کسانی که روسا، مشتریان، سهامداران و مدیران بازاریابی آنها اصرار دارند که کار اشتباه را انجام دهند، اضافه می کند. اگر طراحی، نوشتن، برنامه‌نویسی، مالکیت یا مدیریت وب‌سایت‌ها دارید، باید این کتاب را بخوانید.»

کتاب وادارم نکن فکر کنم

استیو کروگ
استیو کروگ یک تجربه کاربری مستقر در چستنوت هیل، ماساچوست است. او بیشتر به خاطر کتابش "باعث نشو من در مورد تعامل انسان و کامپیوتر و قابلیت استفاده در وب" فکر کنم، مشهور است. وی همچنین ریاست یک شرکت مشاوره ای یک نفره به نام Advanced Common Sense را بر عهده دارد. کروگ کارگاه های داخلی را ارائه می دهد که در آن آنها تست قابلیت استفاده از طریق خود را آموزش می دهند و در مورد استراتژی های استفاده از وب به مشتریان مشاوره هدفمندی ارائه می دهند. کروگ اقدام به انتشار Rocket Surgery Made Easy: راهنمای انج...
قسمت هایی از کتاب وادارم نکن فکر کنم (لذت متن)
در هر صفحه وب که طراحی مناسبی دارد، ایدئال این است که کاربران بتوانند کاری مانند آنچه در مسابقه قدیمی تلویزیونی هرم ۲۵۰۰۰ دلاری انجام می شد را صورت دهند. آن ها باید بتوانند هنگام مشاهده سایت به بخش های مختلف صفحه اشاره کنند و بگویند: «کارهایی که در این سایت می توانم انجام دهم!» «لینک های خبرهای مهم امروز!» «محصولاتی که این شرکت می فروشد!» «چیزهایی که مشتاق هستند به من بفروشند!» «ناوبری برای رفتن به قسمت های دیگر سایت!» تقسیم بندی صفحه به بخش های کاملا مشخص اهمیت بسیار دارد؛ چرا که به کاربر امکان می دهد به سرعت تصمیم بگیرد که روی کدام قسمت تمرکز کند و کدام بخش ها را با خیال راحت نادیده بگیرد. مطالعات انجام شده برای ردیابی چشم کاربران هنگامی مرور صفحه نشان می دهد که کاربر در همان نگاه های اول فورا تصمیم می گیرد که کدام بخش های صفحه ممکن است اطلاعات مفیدی داشته باشند و سپس به ندرت به بقیه بخش ها نگاه می کند - چنانکه گویی آن بخش ها اصلا وجود ندارند. (نابینا شدن نسبت به نوار آگهی - اینکه کاربران بخش هایی را که فکر می کنند ممکن است حاوی آگهی های تبلیغاتی باشند نادیده می گیرند - بالاترین درجه این نوع گزینش است.)