کتاب دشمن پنهان

The Secret Adversary
کد کتاب : 44105
مترجم :
شابک : 978-9643636166
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1922
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دشمن پنهان اثر آگاتا کریستی

دشمن پنهان برای اولین بار سال 1922 با عنوان «the secret adversary» منتشر شد. این داستان دومین رمان جنایی کریستی است. او در رمان دشمن پنهان شخصیت های تامی (tommy) و تاپنس (tuppence) را معرفی می کند که بعدها در سه رمان دیگر و یکی از مجموعه داستان های کریستی نیز دیده می شوند.
در آغاز داستان کشتی ای در حال غرق شدن است و مردی آمریکایی مدارک بسیار مهمی را به دختری جوان می سپارد، مدارکی که می توانند نتیجه ی جنگ را تغییر دهند. مدارکی که باید سالم بمانند.
در سوی دیگر داستان جنگ بزرگ به تازگی تمام شده و کار خیلی سخت پیدا می‎ شود. در این شرایط تامی و تاپنس که دوستان دوران کودکی هستند همدیگر را می بینند و تصمیم می گیرند کسب وکار خودشان را راه تحت عنوان «ماجراجویان جوان» راه بیندازند. آن ها درگیر شغلی می شوند که آن ها را به سمت موقعیت های خطرناک سوق می دهد. حالا دیگر مدارک روزهای جنگ می تواند به نفع آمریکا نباشد. تامی و تاپنس باید بفهمند بر سر دختر جوان و مدارک چه آمده است.
از روی داستان این کتاب سال 1983، فیلم سینمایی ای به همین نام ساخته شد. علاوه بر این اقتباس های تلویزیونی و رادیویی مختلفی نیز از این داستان انجام شده است.

کتاب دشمن پنهان

آگاتا کریستی
آگاتا کریستی، زاده ی ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ و درگذشته ی ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶، نویسنده ی انگلیسی داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود.آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میلر در شهر تورکی در ناحیه ی دوون انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می توانست تبعه ی ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا دارای یک خواهر و یک برادر بود که هر دوی آن ها از وی بزرگ تر بودند.آ...