کتاب ابراهیم در آتش

Abraham is in the fire
کد کتاب : 4488
شابک : 9782000002529
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 63
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ابراهیم در آتش اثر احمد شاملو

ابراهیم در آتش عنوان مجموعه شعری است از احمد شاملو شاعر معاصر ایرانی. از مهم ترین شعرهای این کتاب می توان به در میدان، شبانه (مرا تو...)، تعویذ، بر سرمای درون، شبانه (اگر که بیهوده زیباست شب...)، از این گونه مردن، محاق، درآمیختن و میلاد آن که عاشقانه ... اشاره کرد.

کتاب ابراهیم در آتش

احمد شاملو
احمد شاملو (۲۱ آذر ۱۳۰۴–۲ مرداد ۱۳۷۹) متخلص به الف. بامداد یا الف. صبح، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود. شاملو تحصیلات کلاسیک نامرتبی داشت؛ زیرا پدرش افسر ارتش بود و پیوسته از این شهر به آن شهر اعزام می شد و از همین روی، خانواده اش هرگز نتوانستند برای مدتی طولانی جایی ماندگار شوند. . شاملو علاوه بر شعر، فعالیت هایی مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه هایی شناخته شده دارد. مجموعهٔ کتاب کوچه او بزرگ ترین اثر پژوهشی...
قسمت هایی از کتاب ابراهیم در آتش (لذت متن)
در آوار خونین گرگ ومیش / دیگرگونه مردی آنک، / که خاک را سبز می خواست / و عشق را / شایسته ی زیباترین زنان / که این اش / به نظر / هدیّتی نه چنان کم بها بود / که خاک و سنگ را بشاید. / چه مردی! چه مردی! / که می گفت / قلب را شایسته تر آن / که به هفت شمشیر عشق / در خون نشیند / و گلو را بایسته تر آن / که زیباترین نام ها را / بگوید. / و شیرآهن کوه مردی از اینگونه عاشق / میدان خونین سرنوشت / به پاشنه ی آشیل / درنوشت.ــ / رویینه تنی / که راز مرگش / اندوه عشق و / غم تنهایی بود.