کتاب زبان بد

Bad Language
(آیا برخی از کلمات از برخی دیگر بهترند؟)
کد کتاب : 45122
مترجم :
شابک : 978-6226649186
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 310
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زبان بد اثر ادوین باتیستلا

در این کتاب جوانب مختلفی از زبان، ارتباط آن با فرهنگ و جامعه و نقشی که در حوزه آموزش ایفا می کند، بررسی می شود. نویسنده کتاب به بررسی دیدگاه های گوناگون در مورد واژگان، قواعد دستوری، نگارش، و انواع گونه های زبانی می پردازد.
باتیستلا معتقد است که با مطالع علمی زبان می توان به شناخت بهتر خصوصیات آن پی برد. او با توجه به اصل نسبیت گرایی و آراء زبان شناسان توصیف گرا و نه تجویز گرایان، خوب یا بد بودن زبان را مفهومی نسبی می داند و کاربردی بودن امکانات زبانی را معیار ارزیابی زبان خوب یا بد در نظر می گیرد. با شناخت هرچه بیشتر زبان، در تمامی سطوح آن، می توان به نگرشی واقع بینانه و انتقادی دست یافت.

کتاب زبان بد

ادوین باتیستلا
ادوین باتیستلا (متولد 1955) یک زبان شناس آمریکایی است که به دلیل فعالیت در زمینه نشانه گیری، نحو و نگرش های زبان معروف است. وی استاد علوم انسانی و فرهنگی در دانشگاه جنوبی اورگان در اشلند، اورگان است.باتیستلا زبانها و ادبیات اسلاوی را در کالج راتگرز تحصیل کرد و کارشناسی خود را در سال 1976 گذراند و زبانشناسی را در دانشگاه تحصیلات تکمیلی دانشگاه سیتی نیویورک و مرکز دانشگاه دریافت کرد و دکترای خود رادر سال 1981دریافت کرد. پایان نامه او، مباحثی در تئوری عطف، نوشته شده توسط رابرت فینگو، نظریه اولیه...