کتاب نیهیلیسم

Nihilism
کد کتاب : 45284
مترجم :
شابک : 978-6227061109
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب نیهیلیسم اثر نولن گرتز

وقتی به کسی برچسب نیهیلیست می زنند، معمولا به معنای تعریف و تمجید نیست. بسیاری از ما نیهیلیسم را با ویرانگری و خشونت مرتبط می‌دانیم. نیهیلیسم به معنای واقعی کلمه، «ایدئولوژی هیچ است. پس آیا نیهیلیسم به هیچ چیز اعتقاد ندارد؟ یا این باور است که زندگی هیچ است؟ یا این باور که باورهایی که داریم به هیچ وجه درست نیست؟ نولن گرتز می‌نویسد، اگر بتوانیم انواع مختلف نیهیلیسم را بشناسیم، آنگاه می‌توانیم یاد بگیریم که آنچه معنادار است را از آنچه بی‌معنا است تشخیص دهیم. گرتز در این مجموعه، تاریخ نهیلیسم در فلسفه غرب را از سقراط تا هانا آرنت و ژان پل سارتر دنبال می کند.
اگرچه اصطلاح «نیهیلیسم» اولین بار توسط فردریش ژاکوبی برای انتقاد از فلسفه امانوئل کانت استفاده شد، گرتز نشان می دهد که این مفهوم می تواند تفکر سقراط، دکارت و دیگران را روشن کند. اما این نیچه است که بیش از همه با نیهیلیسم مرتبط است و گرتز بر اندیشه نیچه تمرکز می کند. گرتز در ادامه به این می‌پردازد که چه چیزی نیهیلیسم نیست – بدبینی و بی‌تفاوتی - و چرا. او نظریه‌های نیهیلیسم، از جمله نظریه‌های مرتبط با اگزیستانسیالیسم و پست مدرنیسم را بررسی می‌کند. او نیهیلیسم را راهی برای درک جنبه‌های زندگی روزمره می‌داند و از آدورنو، آرنت، مارکس و سایر منابع استفاده می‌کند. او به آینده نیهیلیسم فکر می کند. گرتز به ما می گوید که ما نیهیلیسم را نه تنها از منظر فردی، بلکه از منظر سیاسی نیز باید درک کنیم.

کتاب نیهیلیسم

نولن گرتز
نولن گرتز استادیار فلسفه کاربردی در دانشگاه تونته در هلند است و نویسنده نهیلیسم و فناوری (Rowman & Littlefield International، 2018) ، فلسفه جنگ و تبعید: از بشریت جنگ تا غیرانسانی بودن صلح (Palgrave- Macmillan ، 2014) ، و از کتاب آینده نیهیلیسم (مطبوعات MIT ، 2019) می باشد.
نکوداشت های کتاب نیهیلیسم
"Gertz's pithy, persuasive work usefully explains how nihilism can provide motivation for self-inquiry and creativity."
کار متقاعدکننده گرتز به طور مفید توضیح می دهد که چگونه نیهیلیسم می تواند انگیزه ای برای خودکاوی و خلاقیت ایجاد کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

"This is a wonderful introduction to some pressing questions in philosophy, both political and personal. Those who would like to explore the interplay of Nietzschean ideas, existentialism, and postmodernity in the Western world will enjoy this book."
"این مقدمه ای شگفت انگیز برای برخی از پرسش های مبرم در فلسفه است، چه سیاسی و چه شخصی. کسانی که مایلند تعامل اندیشه های نیچه، اگزیستانسیالیسم و پست مدرنیته در جهان غرب را بررسی کنند، از این کتاب لذت خواهند برد."
CHOICE

قسمت هایی از کتاب نیهیلیسم (لذت متن)