کتاب چگونه در انتخابات پیروز شویم

How to Win an Election
کد کتاب : 45749
مترجم :
شابک : 978-6002535542
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 64-
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه در انتخابات پیروز شویم اثر مارکوس تولیوس سیسرون

کتاب «چگونه در انتخابات پیروز شویم» اثری نوشته ی «سیسرون» است که نخستین بار (در قالب کنونی) در سال 2012 منتشر شد. این کتاب، راهنمایی متعلق به روم باستان برای راه اندازی کارزارهای انتخاباتی است که به شکلی شگفت انگیز همچنان با زمانه ی مدرن در ارتباط است. بینش های سیاسی تأثیرگذار «سیسرون»—از اهمیت دادن وعده های انتخاباتی گرفته تا برگزاری نمایش های قابل قبول در مقابل رأی دهندگان—هنوز هم حرف های زیادی برای گفتن در جهان کنونی دارند. جالب است که «سیسرون» با استفاده از همین بینش ها، موفق شد در انتخاباتی برای به دست آوردن یکی از بالاترین سمت ها در امپراتوری روم، به پیروزی دست یابد.

کتاب چگونه در انتخابات پیروز شویم

مارکوس تولیوس سیسرون
مارکوس تولیوس سیسرون (کیکرو یا چیچرو یا سیسرو) زاده ۱۰۶ پیش از میلاد-درگذشته ۴۳ پیش از میلاد ، خطیب، سیاست‌مدار و فیلسوف معروف رومی بود. وی متولد شهر آرپینو بوده‌است.او از آغاز جوانی ضمن سرودن شعر و ترجمه آثار یونانی، به آموختن فنون نظامی پرداخت و از هفده سالگی در جنگ‌ها شرکت نمود. بعدها دو سال را به سیاحت در مشرق زمین گذراند و در این سفر، فلسفه و علوم ادبی را از دانشمندان زمان فرا گرفت و در سال ۷۷ قبل از میلاد به رم بازگشت.از سال ۶۳ قبل از میلاد وارد صحنه سیاست شد و به مقام کن...
نکوداشت های کتاب چگونه در انتخابات پیروز شویم
It reads like a strategy memo from a modern political consultant.
این اثر مانند یک طرح تعیین استراتژی از یک مشاور سیاسی مدرن است.
Barnes & Noble

A little-known classic in the spirit of Machiavelli's Prince.
یک اثر کلاسیک کمتر شناخته شده به سبک کتاب «شهریار» اثر «ماکیاولی».
Amazon Amazon

Cicero's memo accurately describes today's politics.
طرح «سیسرون» به شکلی دقیق، جهان سیاست امروزی را توصیف می کند.
Boston Globe Boston Globe

قسمت هایی از کتاب چگونه در انتخابات پیروز شویم (لذت متن)
رومیان ایده ی یونانی «یک فرد، یک رای» را اختراعی برای حاکم شدن توده ی عوام می دانستند و آن را مسخره می کردند. هر شهروند مذکر بزرگسال می توانست یک رای بدهد اما این کار در سیستم گروهی پیچیده ای انجام می شد.

فقط عده ی کمی برای مبارزه ی نهایی برگزیده می شدند، یعنی مبارزه برای جایزه ی نهایی که عبارت بود از مقام کنسولی. این دو مقام عالی که سالانه انتخاب می شدند، قدرت اجرایی عالی جمهوری را در دست داشتند و مسئول هم امور مدنی و هم امور نظامی بودند.

اعیان روم با حسادت مراقب انتخابات کنسولی بودند، چون خدمت در چنین مقام عالی، وجهه ی اجتماعی رشک برانگیز والانژادی فرد و ایل و تبار او را تضمین می کرد.