کتاب فلسفه ی دوستی

On Friendship
کد کتاب : 47870
مترجم :
شابک : 978-6007289471
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه ی دوستی اثر الکساندر نهاماس

دوستی، مفهومی دائمی در زندگی ما است ، اما توصیف آن دشوار است. حتی میشل دو مونتنی ، نویسنده مقاله ی "ارتباط" ، توضیح دوستی مادام العمر خود را دشوار دانست. چرا درک چیزی بسیار بنیادی و جهانی اینقدر دشوار است؟ دوستی چه مفهومی است که درک عمیق آن این چنین سخت جلوه می کند؟ "فلسفه ی دوستی" کتابی است به قلم "الکساندر نهاماس" فیلسوف برجسته و شناخته شده که یک بررسی منحصر به فرد و گسترده از دوستی را پیرامون این مفهوم آغاز می کند. با بهره گیری از یک کاوش تاریخی طولانی مدت پیرامون اندیشه ی فلسفی در مورد این موضوع ، از ارسطو تا امرسون و فراتر از آن ، و با استفاده از نمونه هایی از ادبیات ، هنر ، نمایشنامه و زندگی شخصی خود ، "الکساندر نهاماس" نشان می دهد که دوستی همیشه به همان اندازه که یک رابطه خصوصی بوده است، با مواردی همچون سیاست و تجارت ، امتیازات و مزایا پیوند جدایی ناپذیری دارد. به گفته ی "الکساندر نهاماس"، رابطه ی نزدیک در زندگی امروزی که حریم شخصی از استحکام و اهمیت بیشتری برخوردار شده، برای داشتن یک زندگی شاد ضروری است.
"فلسفه ی دوستی" یک کتاب عمیق و تاثیرگذار است که در آن به سوال هایی نظیر اینکه چرا ما دوستان خود را دوست داریم و چگونه آنها شخصیت ما را شکل می دهند، پاسخ می دهد. "الکساندر نهاماس" اظهار می دارد که در دوستی، فرد به چیزهای خارق العاده ای دست می یابد. نویسنده تقدس های سنتی را با در نظر گرفتن باور تزلزل ناپذیر ما پیرامون ارزشمند و حیاتی بودن دوستی، با واقع بینی روشن در مورد احتمال از دست دادن دوست یا خراب شدن دوستی، تجزیه و تحلیل می کند و دید منطقی و واضحی در این زمینه ارائه می دهد.

کتاب فلسفه ی دوستی

الکساندر نهاماس
الكساندر نهاماس(زاده 22 مارس 1946) فیلسوف آمریکایی یونانی است. او استاد فلسفه و ادموند N. کارپنتر، کلاس دوم استاد 1943 در علوم انسانی در دانشگاه پرینستون، جایی که از سال 1990 به تدریس، همکار آکادمی هنر و علوم آمریکا و عضو انجمن فلسفی آمریکا (از سال 2016 )، آکادمی آتن از سال 2018 است. او در زمینه فلسفه، زیبایی شناسی یونان، فردریش نیچه، میشل فوکو و نظریه ادبیات فعالیت می کند.
نکوداشت های کتاب فلسفه ی دوستی
For those wanting to see how the concept of friendship in Western civilization has evolved since Aristotle, this study offers a useful, if idiosyncratic survey.
برای کسانی که می خواهند ببینند مفهوم دوستی در تمدن غربی از زمان ارسطو چگونه تکامل یافته است ، این مطالعه یک بررسی مفید و متمایز ارائه می دهد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

With the social media 'friending' mind-set so prevalent in today's society, Nehamas's treatise of the subject is timely and significant. Accessible philosophical writing for general readers who want to understand better an essential feature of our lives.
با نگرش رسانه های اجتماعی "دوست شدن" در جامعه امروز بسیار رایج است ، رساله ی نهاماس در مورد این موضوع، کتابی به موقع و قابل توجه است. یک نگارش فلسفی قابل دسترسی برای خوانندگان عادی که می خواهند ویژگی اساسی زندگی را بهتر درک کنند.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب فلسفه ی دوستی (لذت متن)
در فلسفه ی مدرن چیز قابل ذکری درباره ی دوستی نگفته اند. یک دلیل آن این است که بسیاری از فیلسوفان مدرن پاسخ های ارسطو را پذیرفته اند، هرچند درباره ی ذات بشر با او هم عقیده نیستند. اما دلیل دیگر را می توان ناشی از این واقعیت دانست که مسیحیت جای فلسفه ی باستان را در هدایت بشر به سوی زندگی خوب گرفت

درست همانطور که نمی توان دقیقا توضیح داد چرا چیزی زیبا است، نمی توانیم دقیقا بگوییم چرا با کسی دوستیم و دلیل کششمان به او چیست. هر چقدر هم که بکوشیم، همیشه چیزی از قلم می افتد.

یکی از مهم ترین ویژگی های دوستی این است که حتی در بهترین و ارزشمند ترین دوستی ها ممکن است رفتار های سخیف و حنی منزجر کننده دیده شود.