کتاب قدرت

Power
(نگرشی رادیکال)
کد کتاب : 49618
مترجم :
شابک : 978-9642246793
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت اثر استیون لوکس

قدرت استیون لوکس اثری مهم است که هنوز حدود 30 سال پس از انتشار به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. ویرایش دوم شامل متن اصلی کامل به همراه دو مقاله مهم جدید است. یکی بحث‌های اصلی درباره چگونگی مفهوم‌سازی و مطالعه قدرت، از جمله مشارکت‌های تأثیرگذار میشل فوکو را ارزیابی می‌کند. دیگری دیدگاه های خود استیون لوکس را با توجه به این بحث ها و انتقادات از استدلال اصلی خود بازنگری می کند. این کتاب با یک مقدمه و مقاله کتابشناختی جدید، شهرت خود را به عنوان یک اثر کلاسیک و یک نقطه مرجع اصلی در نظریه اجتماعی و سیاسی تثبیت خواهد کرد. قدرت چیست؟ آیا همانطور که بتاند راسل پیشنهاد کرد، «تولید اثرات مورد نظر» است یا ظرفیت تولید آنهاست؟ و کدام اثرات به حساب می آیند؟ یا اینکه تعریف ماکس وبر از قدرت به این صورت است که «احتمال اینکه یک بازیگر در یک رابطه اجتماعی در موقعیتی قرار گیرد که بتواند اراده خود را با وجود مقاومت انجام دهد» دقیق تر است. نتایج قدرت چیست و چه کسی آن را در اختیار دارد؟ اینها برخی از سوالات اساسی است که در این مجموعه از دیدگاه های کلاسیک قدرت به آنها پاسخ داده شده است.
مقدمه شفاف و قابل دسترس استیون لوک در مورد ماهیت قدرت شامل قطعاتی از برتراند راسل، ماکس وبر، رابرت دال، هانا آرنت، یورگن هابرماس، تالکوت پارسونز، نیکوس پولانتزاس، آلوین آی. گلدمن، گئورگ زیمل، جی کی گالبریث، میشل فوکو، گرهارد لنسکی و ریموند آرون است. بنابراین، این کتاب همه مهم‌ترین مطالب را در یک حوزه کلیدی از نظریه سیاسی برای دانشجویان سیاست و جامعه‌شناسی فراهم می‌کند.

کتاب قدرت

استیون لوکس
استیون مایکل لوکس (متولد 1941) نظریه پرداز سیاسی و اجتماعی انگلیس است. در حال حاضر وی استاد سیاست و جامعه شناسی در دانشگاه نیویورک است. وی پیش از این استاد دانشگاه سیه نا، انستیتوی دانشگاه اروپا (فلورانس) و دانشکده اقتصاد لندن بود.لوكس در مدرسه دستور زبان سلطنتی در نیوكاسل پس از تاین تحصیل كرد و در سال 1958 در آنجا تحصیلات خود را به اتمام رساند. وی به عنوان یک محقق تحقیقاتی در کالج Nuffield و به عنوان مدرس سیاست در کالج Worcester کار کرد و کارشناسی ارشد خود را در سال 1967 به پایان رساند. در 1...
نکوداشت های کتاب قدرت
Thirty years ago, Steven Lukes stirred up an intellectual firestorm with his radical analysis of power. Now he is doing it again. Thank heaven!
سی سال پیش، استیون لوکس با تحلیل رادیکال خود از قدرت، طوفان روشنفکری را برانگیخت. حالا او دوباره این کار را انجام می دهد. خدایا ممنونم.
Professor Michael Walzer

This wonderful extended version - effectively a new book - deepens and refines the conceptual, empirical and moral attributes of Power.
این نسخه توسعه یافته شگفت انگیز - به طور موثر یک کتاب جدید - ویژگی های مفهومی، تجربی و اخلاقی قدرت را عمیق تر و اصلاح می کند.
Ira Katznelson

قسمت هایی از کتاب قدرت (لذت متن)