کتاب دنیایی که من می شناسم

Our Knowledge of the External World
کد کتاب : 50626
مترجم : روح الله عباسی
شابک : 978-6001762482
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1914
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

علم ما به عالم خارج
Our Knowledge of the External World
کد کتاب : 60885
مترجم :
شابک : 978-6001762789
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1914
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیایی که من می شناسم اثر برتراند راسل

برتراند آرتور ویلیام راسل، ارل راسل سوم ، همه‌چیزدان، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، جامعه‌شناس، نویسنده، فعال سیاسی، برنده جایزه ادبی نوبل و فعال صلح‌طلب بریتانیایی بود. راسل در سراسر عمر، خود را یک لیبرال، سوسیالیست و صلح طلب می‌نامید اگرچه بعضی مواقع بیان می‌کرد که ذهن شک‌گرای او موجب می‌شده که احساس کند که در معنای عمیق، در هیچ‌یک از این گروه‌ها قرار نداشته‌است.
راسل، یکی از فیلسوفان برجستهٔ قرن بیستم به‌شمار می‌رود و «جنبش فلسفی مخالفت با ایدئالیسم» را در اوایل قرن بیستم رهبری می‌کرد. او را به همراه گوتلوب فرگه، جرج ادوارد مور و لودویگ ویتگنشتاین، از بنیان‌گذاران فلسفهٔ تحلیلی می‌دانند. او به‌همراه آلفرد نورث وایتهد سعی کرد تا با تلاشی بسیار زیاد و با کمک منطق کلاسیک، بنیانی منطقی برای ریاضیات بنا کند.
برتراند راسل: «فلسفه از قدیم الایام ادعاهای بزرگ‌تری داشته است و نتایج کمتری نسبت به سایر شاخه‌های یادگیری داشته است... من معتقدم اکنون زمان آن فرا رسیده است که می‌توان به این وضعیت نامطلوب پایان داد» -
بنابراین، کتاب دنیایی که من می شناسم، با تلاش کلاسیک برتراند راسل برای نشان دادن ماهیت، ظرفیت و محدودیت‌های روش منطقی- تحلیلی در فلسفه، آغاز می‌شود. فیلسوف بریتانیایی برتراند راسل کمک های قابل توجهی در این زمینه کرد، از جمله کمک به ایجاد حوزه ای از تحقیق به نام فلسفه تحلیلی و پیشبرد عمل منطق. او همچنین با تمرکز بر تجربه گرایی به روش های جدید به تأثیرگذاری بر توسعه فلسفه علم کمک کرد. زیربنای دیدگاه های راسل در مورد علم و متافیزیک در کتاب «دنیایی که من می شناسم» بیان شده است.

کتاب دنیایی که من می شناسم

برتراند راسل
برتراند راسل، زاده ی ۱۸ می ۱۸۷۲ و درگذشته ی ۲ فوریه ی ۱۹۷۰، فیلسوف، منطق دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس، برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات و فعال صلح طلب انگلیسی بود که در قرن بیستم زندگی می کرد. راسل در آغاز جوانی به مطالعه ی آثاری از «پرسی بیش شلی» روی آورد که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. او سپس به کالج ترینیتی در کمبریج رفت و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۰۱ «پارادوکس راسل» را کشف کرد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی علوم بریتانیا درآمد. راسل در طو...
نکوداشت های کتاب دنیایی که من می شناسم
. . [a] brilliant, lucid and amusing book which . . . everyone can understand.
. . [یک] کتاب درخشان، شفاف و مفرح که . . . همه می توانند بفهمند.
New Statesman

The author maintains the fresh and brilliant yet easy style which always makes his writings a pleasure to read.
نویسنده سبک تازه و درخشان و در عین حال آسانی را حفظ می کند که خواندن نوشته هایش را همیشه لذت بخش می کند.
Nature

قسمت هایی از کتاب دنیایی که من می شناسم (لذت متن)
لردراسل: اصلا بفرمایید ببینم فلسفه چیست؟ برتراند راسل: این مسئله بی نهایت پیچیده است و در آن اختلاف نظر بسیار است. تصور نمی کنیم دو فیلسوف برای این سوال پاسخ واحدی داشته باشد. بنا به عقیده شخصی من، فلسفه عبارت از تتبع و تحقیق درباره مطالبی است که هنوز شناسایی دقیق و صحیح آنها امکان پذیر نیست. البته من، در این مورد، فقط نظر شخصی خود را می توانم بیان کنم. س: آیا بین علم و فلسفه اختلافی مشاهده می کنید؟ ج: به طور کلی می توان گفت که: علم عبارت از آن چیزی است که درباره آن معلومات کافی داریم و فلسفه مطالبی است که درباره آنها چیزی نمی دانیم. این تعریف بسیار واضح و روشن است و به همین دلیل پیوسته مشاهده میکنیم که مسائل فلسفی از قلمرو فلسفه خارج شده و به میدان علم و دانش منتقل می گردند. س: بنابراین، به عقیده شما، اگر قضیه ای مدلل و اثبات شد و به اسرار آن پی بردیم آن قضیه دیگر جنبه فلسفی نداشته و خود به ذاتش تبدیل میگردد؟