کتاب سیاست در جامعه توده ای

The Politics Of Mass Society
کد کتاب : 52199
مترجم :
شابک : 978-6220603436
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب سیاست در جامعه توده ای اثر ویلیام کورنهاوزر

سیاست جامعه توده ای شرایط اجتماعی لازم برای دموکراسی و آسیب پذیری های جامعه در مقیاس بزرگ را در برابر نظام های توتالیتر بررسی می کند. جنبش‌های توده‌ای مردمی را بسیج می‌کنند که از نظام اجتماعی بیگانه هستند، به مشروعیت نظم مستقر اعتقاد ندارند، و بنابراین آماده‌اند تا در تلاش برای نابودی شرکت کنند. برخلاف رویکرد روان‌شناختی رایج در آموزه‌های اروپایی جنبش‌های توده‌ای، کورنهاوزر قانع‌کننده استدلال می‌کند که نظم اجتماعی عامل حیاتی است. بیشترین تعداد افرادی که برای جنبش‌های توده‌ای در دسترس هستند در آن بخش‌هایی از جامعه قرار دارند که کمترین پیوند را با نظم اجتماعی دارند.

این کتاب از طیف گسترده‌ای از مواد - از نظریه‌های سیاسی کلاسیک، تحلیل‌های جامعه‌شناختی معاصر، مطالعات تاریخی و شهودی، نظرسنجی‌های افکار عمومی، و سایر داده‌های منتشر شده و منتشر نشده استفاده می‌کند. کورنهاوزر پدیده های سیاسی را در سازمان ها، جوامع، طبقات و کل جوامع انتخاب کرد. او حمایت از کمونیسم و فاشیسم در کشورهای مختلف را در رابطه با نرخ شهرنشینی و صنعتی شدن، اشتغال، و خودکشی و قتل از دیگر پدیده ها بررسی کرد. ایروینگ لوئیس هوروویتز در مقدمه جدید خود، کتاب کورنهاوزر را اثری اساسی از سنت بزرگ جامعه‌شناسی سیاسی در اواسط قرن بیستم می‌داند.

کورنهاوزر اشاره می کند که سیستم های دموکراتیک مدرن آسیب پذیری مشخصی در برابر جنبش های توده ای دارند. او عواملی را که تمایل به افزایش یا کاهش این آسیب‌پذیری را دارند، بیان می‌کند و شناسایی می‌کند - از جمله سلامت و قدرت نخبگان. به این ترتیب، کتاب سرنخ های جدیدی از منشأ و ماهیت جنبش های سیاسی توده ای را آشکار می کند. سیاست جامعه توده ای کامل ترین گزارش تحلیلی از رویکرد جامعه شناختی به جامعه توده ای در جوامع صنعتی پیشرفته است

کتاب سیاست در جامعه توده ای

ویلیام کورنهاوزر
ویلیام کورنهاوزر (متولد سال 1925) که یک جامعه شناس سیاسی و متخصص جنبش های اجتماعی بود، به دلیل پیشگویی در کتاب 1959، "سیاست جامعه توده ای"، به دلیل شفافیت و اشتیاق تدریس و تأثیرش بر فعالان دانشجویی دهه های 1960 و 1970، شهرت داشت.