کتاب اگر آدم برفی ها آب نشوند...

...?What If The Snowmen Don’t Melt
کد کتاب : 5262
شابک : 978-9643375362
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه buch des monats از آکادمی آلمان2013

منتخب سیزدهمین فستیوال بین المللی ادبی برلین

معرفی کتاب اگر آدم برفی ها آب نشوند... اثر سید علی شجاعی

کتاب «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» نوشته‌ی سیدعلی شجاعی، داستان کودکان یک روستا است. شخصیت‌های این داستان می‌خواهند بزرگ‌ترین آدم‌برفی عمرشان را بسازند. آن‌ها برای ساخت آدم‌برفی چالش‌های بسیار را سپری می‌کنند‌. پس از ساختن آدم‌برفی، به سختی بزرگ‌تر‌ها را برای دیدن اثر هنری خود متقاعد می‌کنند. ولی این آدم‌برفی بزرگ در ادامه داستان دردسرساز می‌شود. او از تمام خانه‌ها و مردم شهر بزرگ‌تر می‌شود.
صبح روز بعد مردم روستا با دستورهای آدم‌برفی از خواب بلند می‌شوند. آدم‌برفی مردم روستا را مجبور به عمل کردن به دستوراتش می‌کنند، تا جایی که از مردم شهر می‌خواهد که تمام درخت‌ها و سبزه‌ها را ببرند تا هیچ‌گاه بهار نیاید و او آب نشود. باقی داستان و پایان عجیب آن را هم باید خودتان بخوانید.
کتاب «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» اثر سید‌علی شجاعی و با تصویرگری الهه طاهریان به لیست کتاب‌های کمک آموزشی مدارس آلمان راه پیدا کرد. پس از انتشار کتاب به زبان آلمانی و انتخاب این اثر برای فستیوال بین‌المللی ادبی برلین، به مدت سه ماه تجربه تدریس این کتاب در تعدادی از مدراس برلین صورت گرفت، که نتیجه به دست آمده منجر به انتخاب این کتاب برای آموزش در همه مدارس آلمان با دانش آموزان ۷ تا ۱۲ ساله شد.
کتاب «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» توسط موسسه‌ی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. این کتاب به علاقمندان ادبیات داستانی نوجوان پیشنهاد می‌گردد.

کتاب اگر آدم برفی ها آب نشوند...

سید علی شجاعی
سید علی شجاعی مهندس صنایع، تحلیل سیستم‌ها و قائم مقام انتشارات کتاب نیستان است. او در کارنامه‌ خود بیش از صد اثر چاپ شده در حوزه پوستر، جلد کتاب و نشانه و همچنین صدها یادداشت و تحلیل و گفتگو با رسانه‌ها در حوزه مدیریت فرهنگی،‌ صنعت نشر و کتاب دارد. علی شجاعی مدرس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، منطق و کلام است و تألیفات متعددی دارد که برخی از آن‌ها به‌شرح زیر است: • انتشار داستان کوتاه Take Me Into Your Dreams, Maria در مجله Grey Sparrow. آمریکا • انتشار داستا...