کتاب فمینیسم معاصر

Feminist Social and Political Theory: Contemporary Debates and Dialogues
نظریه ها و دیدگاه های سیاسی، اجتماعی
کد کتاب : 5267
مترجم :
شابک : 978-600-6414-96-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

زنان و نظریه ی اجتماعی و سیاسی
Feminist Social and Political Theory
مناظرات و گفتگوهای جاری
کد کتاب : 46202
مترجم :
شابک : 978-9647768672
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 345
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب فمینیسم معاصر اثر جانیس مک لاوگلین

کتاب فمینیسم معاصر، اثری نوشته ی جانیس مک لاوگلین است که نخستین بار در سال 2003 به چاپ رسید. این کتاب ارزشمند از طریق تحلیل و بررسی رابطه ی میان مواضع مختلف فمینیستی و بحث های معاصر کلیدی در رابطه با فمینیسم، مخاطبین را هم با این جنبش جریان ساز و هم با سایر تئوری های اجتماعی و سیاسی روز آشنا می کند. این اثر به نوبت به هر یک از این مباحث می پردازد، موضوعات اصلی آن ها را بررسی می کند، پاسخ های فمینیستی مختلف را به بحث می گذارد و کارکردهای آن ها در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی در دنیای امروز را مورد ارزیابی قرار می دهد. کتاب فمینیسم معاصر با ساختار جذاب خود، خلاصه ای تازه و جامع را از طیف وسیعی از ارزش ها و آرای این جنبش را به مخاطبین ارائه می نماید.

کتاب فمینیسم معاصر


ویژگی های کتاب فمینیسم معاصر

از کتاب های پرفروش در انگلیس

جانیس مک لاوگلین
جانیس مک لاوگلین، زاده ی 1 سپتامبر 1968، استاد دانشگاه و نویسنده ای آمریکایی است. مک لاوگلین در پنسیلوانیا به دنیا آمد. او استاد جامعه شناسی در دانشگاه نیوکاسل در انگلستان است. مک لاوگلین در تحقیقات و آثارش به موضوعاتی چون تئوری های فمینیسم معاصر، و فناوری و جامعه می پردازد.
نکوداشت های کتاب فمینیسم معاصر
A very strong volume that summarizes key debates under the rubric of contemporary feminism.
اثری بسیار قدرتمند که مباحث کلیدی در رابطه با فمینیسم معاصر را خلاصه می کند.
Ohio State University

Accessible and original.
قابل فهم و بدیع.
University of Huddersfield

قسمت هایی از کتاب فمینیسم معاصر (لذت متن)
آیا فمینیسم به عنوان یک جنبش اصلاح گرا هنوز مطرح است؟ در حالی که برخی پیشنهاد می دهند که ارجاع این تفکر به جنبش خاص-زن-باید دگرگون شود؟ آیا نظریه ی فمینیستی می تواند ایده های تفاوت های چندگانه و سیالیت هویت را بپذیرد و همچنان هدف روشنی را حفظ کند؟

آیا این ایده های جدید صرفا پریشانی، شک و یک دیگری بی اهمیت را مطرح می کنند؟ برای اغلب فمینیست ها منازعه درباره ی تفاوت و مشارکت فمینیسم فاقد هر گونه فرضیه ی عملی و نوعی روزمرگی در آن است. در عوض فمینیسم به باطن اختلاف جزئی استدلال فلسفی و غیر جدی گرفتن متن نگاه می کند. در پرتو این، همواره دعوتی برای بازگشت به فمینیسم واقعی و سیاست موج دوم وجود داشته است.

در منازعات فمینیسم، همچون هرجای دیگری تقدیس مادی و پراکندگی افکار و ایده های معاصر، اکنون فضا را با نوشته های مشکوکتری که ارزش و منافع این جهت های جدید را زیر سوال می برند، مطرح می شوند. البته چندان تازگی ندارد که یک هویت پایدار و مورد توافق برای فمینیسم وجود ندارد.