کتاب اسطوره و اسطوره شناسی نزد کمبل

Myth and Mythology
کد کتاب : 53682
شابک : 978-6007697306
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسطوره و اسطوره شناسی نزد کمبل اثر بهمن نامورمطلق

کتاب "اسطوره و اسطوره‌شناسی نزد جوزف کمبل"، به دست نویسندگان بهمن نامور مطلق و بهروز عوض‌پور، در ابتدا به بیان شخصیت علمی جوزف کمبل پرداخته و سپس به شرح نحوه‌ی شکل‌گیری و پیشرفت اسطوره‌شناسی وی پرداخته است.

این نوشتار از سه بخش تشکیل شده است که به شرح زیر است:

1. بخش نخست، با عنوان "شخصیت علمی جوزف کمبل و شکل‌گیری آن"، در آن به تبیین شخصیت علمی جوزف کمبل و تکوین آن پرداخته می‌شود. این بخش به تفصیل به نحوه‌ی شکل‌گیری و مبانی آن می‌پردازد تا زمینه‌ای برای مطالعه‌ی نظرات و نظریات او فراهم شود.

2. بخش دوم، با عنوان "اسطوره‌شناسی جوزف کمبل و شکل‌گیری آن"، به بررسی آراء و آثار متعدد جوزف کمبل می‌پردازد. ابتدا مفهوم اسطوره در دیدگاه او تشریح می‌شود و سپس به تعریف اسطوره‌شناسی در نگاه او پرداخته می‌شود. این بخش به تعریف او از اسطوره و اسطوره‌شناسی می‌پردازد.

3. بخش پایانی با عنوان "نمونه‌های کاربردی"، به تطبیق اسطوره‌شناسی جوزف کمبل با موردهای خاص می‌پردازد. این بخش به تفسیر اصول کلی اسطوره‌شناسی او و به تحلیل مثال‌های کاربردی از تک اسطوره‌ها می‌پردازد.

تقسیم‌بندی و ساختار کتاب به خواننده کمک می‌کند تا مفاهیم و اصول اسطوره‌شناسی جوزف کمبل را به شیوه‌ای منظم و جامع درک کند و به تفهیم مطالب کمک می‌کند.

کتاب اسطوره و اسطوره شناسی نزد کمبل

بهمن نامورمطلق
بهمن نامور مطلق (متولد ۱۳۴۱) نشانه‌شناس ایرانی و استادیار گروه فرانسه دانشگاه شهیدبهشتی‌ست. او پس از سپری شدن کارشناسی مترجمی زبان فرانسه برای ادامه تحصیل به فرانسه عزیمت کرد. کارشناسی ارشد خود را در رشته زبانشناسی و رایانه از دانشگاه بلزپاسکال در کلرمون-فران گرفت. سپس دکتری خود را در رشته ادبیات تطبیقی و در همان دانشگاه ادامه داد. او از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۸ دبیر و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر بود. وی هم اکنون معاون پژوهشی خانه هنرمندان ایران است.
دسته بندی های کتاب اسطوره و اسطوره شناسی نزد کمبل
قسمت هایی از کتاب اسطوره و اسطوره شناسی نزد کمبل (لذت متن)
سطوره شناسی طبیعی، اسطوره شناسی طبیعت، یا دقیق تر از این هر دو اسطوره-طبیعت شناسی نخستین مکتب اسطوره شناختی است که بسیاری ابداع آن را به ماکس مولر نسبت می دهند. البته در شکل گیری این مکتب شرط انصاف آن است که به پژوهشگر انگلیسی ادبیات یونان و روم باستان، جورج ککس، و سامی شناس بنام، رابرت براون، نیز اشاره کنیم که هر دو از پیروان مولر در این مکتب نو بنیاد بودند و در بنیان گرفتن آن سهیم.