کتاب گفت و گو های اوریانا فالاچی

Interviews by Oriana Fallaci
با امام خمینی مهندس بازرگان سرهنگ قذافی شارون لخ والسا راکووسکی محمدرضا پهلوی
کد کتاب : 5689
مترجم :
شابک : 9789643691240
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب گفت و گو های اوریانا فالاچی اثر اوریانا فالاچی

کتابی از این مصاحبه های تاریخی و معتبر یکی از پرفروش ترین و نویسندگان و روزنامه نگاران که برنده ی جوایز زیادی شده است: اوریانا فالاچی. او در طول فعالیت قابل توجه خود به رهبران و سیاستمداران بی شماری در جهان دسترسی پیدا کرد. او که خود را به عنوان یک نویسنده می دید و نه یک روزنامه نگار ، هرگز از آنکه نظرات خود را درباره ی موضوعات مصاحبه ها به اشتراک بگذارد خجالت نمی کشید. به یادماندنی ترین مصاحبه های او در این مجموعه مشاهده می شود ، از جمله آنهایی که با امام خمینی ، شاه سابق ایران محمدرضا پهلوی ، بازرگان و بسیاری دیگر وجود دارد. فالاچی همان کسی است که در مصاحبه مشهورش در سال 1972 موفق شد هنری کیسینجر را وادار کند ویتنام را "جنگ بی فایده" بخواند و خود را "گاوچران" توصیف کند. تا به امروز او مصاحبه ی فالاچی را "فاجعه بارترین گفتگویی که تاکنون با مطبوعات انجام داده ام" می خواند.
غلامرضا امامی از بین مصاحبه های فالاچی تعدادی را که به فرهنگ و تاریخ ایران نزدیک تر است و برای خوانندگان ایرانی می تواند جذاب باشد انتخاب کرده است و در این مجموعه به نام گفت و گوهای اوریانا فالاچی جمع آوری کرده است. این کتاب از 7 فصل تشکیل شده که هر فصل به یک مصاحبه اختصاص دارد. فصل های کتاب عبارتند از :
امام خمینی
مهندس بازرگان
سرهنگ قذافی
شارون
لخ والسا
راکووسکی
محمدرضا پهلوی

کتاب گفت و گو های اوریانا فالاچی

اوریانا فالاچی
اوریانا فالاچی، زاده ی ۲۹ ژوئن ۱۹۲۹ و درگذشته ی ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۶، روزنامه نگار، نویسنده و مصاحبه گر سیاسی برجسته ی ایتالیایی بود که در شهر فلورانس متولد شد و در سن ۷۷ سالگی در همان شهر درگذشت. وی در دوران جنگ جهانی دوم به عنوان یک چریک ضد فاشیسم فعالیت می کرد. آن چه بیش از هر چیز به معروفیت وی کمک نمود، مجموعه مصاحبه های مفصل و مشهور او با رهبران سرشناسی همچون محمدرضا پهلوی، یاسر عرفات، ذوالفقار علی بوتو، روح الله خمینی، ایندیرا گاندی، گلدا مایر، ملک حسین، معمر قذافی، جرج حبش، و هنری کیسینجر ب...
قسمت هایی از کتاب گفت و گو های اوریانا فالاچی (لذت متن)
آقای ژنرال! گاهی اوقات من دچار این شک می شوم که انگیزه ی کارهای شما ناشی از یک جاه طلبی وسیع است تا مسائل امنیتی و دفاعی. این را به این جهت می گویم که سخنرانی شما را در کنفرانس موسسه ی مطالعات استراتژیک به یاد دارم. در آن سخنرانی شما با اشاره به توسعه طلبی شوروی و تشریح حوزه ی منافع حیاتی اسرائیل گفته بودید: «این منافع، تنها به کشورهای عربی خاورمیانه، دریای مدیترانه و بحر احمر محدود نمی شود. به خاطر دلایل امنیتی باید کشورهایی هم چون ترکیه، ایران، پاکستان و مناطقی هم چون خلیج فارس و هم چنین شمال و مرکز آفریقا را در برگیرد». این حرف ها، ترسناک است.

-امیدوارم حضرت امام به سوالاتی که من می کنم که شاید بعضی ها به ظاهر مسخره بیاید و بعضی ها ناراحت کننده باشد، ولی امیدوارم که با صبر و حوصله ای که من در ایشان می بینم به سادگی جواب بدهند. - بگویید که اگر سوال ها بخواهد زیاد باشد من وقت ندارم و محدود باشد. یک چند سوالی باشد عیب ندارد. سوال ها را انتخاب کنید و آن سوالی که مهم است بکنید. برای این که زیاد طول می کشد.

بگویید که ایران در دست من نیست، در دست ملت است. و ملت هم کسی که خدمتگزار باشد و مصالح شان را بخواهد، با آزادی مطلق، به او ممکن است رو بیاورد. و شما ملاحظه کردید و در فوت مرحوم آقای طالقانی سرنیزه ای نبود، زوری نبود، مردم با آزادی ریختند در خیابان ها و همه ی ایران منقلب شد. این نه این است که آزادی بدون قانون وجود داشته باشد، آن آزادی نیست. منتها آزادی است که مردم روی محبت و عشق شان و روی یک مبادی و مبادی الهی به بعضی اشخاص که این ها را می شناختند به این که الهی هستند روی می آورند؛ و این آزادگی است.