کتاب تحول فرهنگی

Cultural Evolution
(انگیزه های مردم دگرگون می شود و جهان را دگرگون می کند)
کد کتاب : 58794
مترجم :
شابک : 978-6222770679
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 409
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تکامل فرهنگی
Cultural Evolution
کد کتاب : 61024
مترجم :
شابک : 978-6003391413
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تکامل فرهنگی
Cultural Evolution
(تغییر ارزش ها و استحاله جهان)
کد کتاب : 81118
مترجم :
شابک : 978-9642143245
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تحول فرهنگی اثر رانلد اف اینگلهارت

تکامل فرهنگی یک نظریه تکاملی تغییر اجتماعی است. تکامل فرهنگی، که از لحاظ تاریخی به عنوان تکامل اجتماعی-فرهنگی نیز شناخته می‌شود، در ابتدا در قرن نوزدهم توسط انسان‌شناسان برخاسته از تحقیقات چارلز داروین در مورد تکامل توسعه یافت. امروزه، تکامل فرهنگی به پایه و اساس یک زمینه رو به رشد تحقیقات علمی در علوم اجتماعی، از جمله انسان شناسی، اقتصاد، روانشناسی و مطالعات سازمانی تبدیل شده است. پیش از این، اعتقاد بر این بود که تغییرات اجتماعی ناشی از سازگاری های بیولوژیکی است، اما مردم شناسان اکنون معمولا پذیرفته اند که تغییرات اجتماعی در نتیجه ترکیبی از تأثیرات اجتماعی، تکاملی و بیولوژیکی به وجود می آیند. چندین رویکرد مختلف برای مطالعه تکامل فرهنگی وجود داشته است، از جمله نظریه وراثت دوگانه، تکامل اجتماعی-فرهنگی، ممتیک، تکامل گرایی فرهنگی و انواع دیگر در نظریه انتخاب فرهنگی. رویکردها نه تنها در تاریخ توسعه و رشته منشأ خود، بلکه در نحوه مفهوم سازی فرآیند تکامل فرهنگی و مفروضات، نظریه ها و روش هایی که برای مطالعه آن اعمال می کنند، متفاوت هستند. در سال‌های اخیر، همگرایی مجموعه‌ای از نظریه‌های مرتبط در جهت مشاهده تکامل فرهنگی به‌عنوان یک رشته یکپارچه در نوع خود وجود داشته است.
کتاب "تحول فرهنگی " از انگیزه هایی میگوید که منجر به تحولی اساسی در یک جامعه می شوند. این کتاب توسط "بهزاد عطار زاده" به فارسی برگردانده شده است.

کتاب تحول فرهنگی

رانلد اف اینگلهارت
رونالد اف. اینگلهارت (Ronald F. Inglehart)؛ (۵ سپتامبر ۱۹۳۴–۸ مه ۲۰۲۱). دانشمند سیاسی آمریکایی که در زمینه سیاست تطبیقی متخصص بود. وی مدیر پیمایش ارزش‌های جهانی، یک شبکه جهانی از دانشمندان اجتماعی است که در پیمایش‌های ملی، نظر نمونه‌هایی از مردم بیش از ۱۰۰ جامعه را در همه شش قاره مسکونی بررسی کرده‌است که شامل ۹۰ درصد جمعیت جهان می‌شود. اولین موج نظرسنجی برای این طرح در سال ۱۹۸۱ انجام و آخرین موج آن در سال ۲۰۱۹ تکمیل شد. از سال ۲۰۱۰، اینگلهارت همچنین مدیر آزمایشگ...