کتاب دنیای بدون اسلام

A World Without Islam
کد کتاب : 59528
مترجم :
شابک : 978-6003676923
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیای بدون اسلام اثر گراهام فولر

اگر اسلام هرگز وجود نداشت چه؟ برای برخی، این یک فکر آرامش بخش است: بدون برخورد تمدن ها، بدون جنگ های مقدس، بدون تروریست.
اما اگر اصلا اینطور نبود چه؟ در جهانی بدون اسلام، گراهام ای. فولر ما را در سفری روشن در طول تاریخ، ژئوپلیتیک و دین راهنمایی می‌کند تا بررسی کنیم که آیا اسلام واقعا عامل برخی از عاطفی‌ترین و مهم‌ترین بحران‌های بین‌المللی امروزی است یا خیر. فولر ما را از تولد اسلام تا سقوط روم تا ظهور و فروپاشی امپراتوری عثمانی می برد. او به بررسی و تحلیل ریشه های تروریسم، درگیری در اسرائیل و نقش اسلام در حمایت و انرژی بخشیدن به مبارزه ضد امپراتوری می پردازد. به طرز تحریک آمیزی، او متوجه می شود که برخلاف ادعای بسیاری از سیاستمداران، متفکران، متکلمان و سربازان، جهان بدون اسلام ممکن است تفاوت زیادی با آنچه امروز می شناسیم نداشته باشد.
دنیای بدون اسلام که مملو از جزئیات جذاب و نتیجه گیری های غیرمنتظره است، مسلما الهام بخش بحث خواهد بود و طرز تفکر ما در مورد رابطه ی اسلام با غرب را تغییر می دهد.
کتاب دنیای بدون اسلام توسط فائقه شاه حسینی ترجمه شده است. این کتاب را نشر ایماژ منتشر کرده است.

کتاب دنیای بدون اسلام

گراهام فولر
گراهام ای. فولر (زاده 28 نوامبر 1937) نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمریکایی، متخصص در افراط گرایی اسلامی است. وی قبلاً نایب رئیس شورای اطلاعات ملی بود، همچنین به عنوان رئیس ایستگاه در کابل برای سیا فعالیت می کرد. "قطعه ای از فکر" که فولر برای سیا نوشت، به عنوان ابزاری در رهبری ماجرای ایران و کنترا شناخته شد.وی پس از یک دوره فعالیت در وزارت امور خارجه ایالات متحده و سیا که 27 سال به طول انجامید، به عنوان دانشمند ارشد سیاسی در خاورمیانه به شرکت رند پیوست. از سال 2006، او به عنوان استاد کمکی تاریخ، ب...
نکوداشت های کتاب دنیای بدون اسلام
Another must-read by one of the most thought-provoking writers on Islam and the Middle East.
یکی دیگر از نویسندگان متفکر در مورد اسلام و خاورمیانه که باید حتما بخوانید.
Reza Aslan

Well-reasoned...Fuller's book is indeed a useful corrective.
کتابی منطقی ... کتاب فولر در واقع یک اصلاح کننده مفید است.
Time Ishaan Tharoor

قسمت هایی از کتاب دنیای بدون اسلام (لذت متن)