کتاب پاپشاه

The Pope Who Would Be King
(تبعید پایس نهم و ظهور اروپای نوین)
کد کتاب : 43296
مترجم :
شابک : 978-6003676091
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«دیوید کرتزر» از تاریخ نگاران برجسته در ادبیات آمریکا

معرفی کتاب پاپشاه اثر دیوید آی کرتزر

کتاب «پاپشاه» اثری نوشته «دیوید کرتزر» است که نخستین بار در سال 2018 انتشار یافت. وقتی «جیووانی ماساتی مرتی» به شکلی غیرمنتظره در سال 1846 به عنوان «پاپ» برگزیده شد، تعداد زیادی از مذهبیان پرشور، انتخاب او را به فال نیک گرفتند چرا که اعتقاد داشتند این اسقف اعظم فروتن و میانه رو، محدودیت های سفت و سخت موجود در سرزمین های تحت حکومت «پاپ» را کاهش خواهد داد و یک عصر طلایی جدید را برای ایتالیا رقم خواهد زد. نخستین ماه های حکومت «پایس نهم» چیزی شبیه به همین انتظارات بود، اما مدت زیادی نگذشت که ناآرامی های سیاسی باعث شد او مجبور به فرار شود. «پاپ» پس از بازگشت، نگرش خود را تغییر داد، به دموکراسی بی اعتماد شد و همانطور که «کرتزر» بیان می کند، «تمایلش به داشتن نگرشی قرون وسطایی به جامعه، نمی توانست آشکارتر از این باشد.»

کتاب پاپشاه

دیوید آی کرتزر
دیوید اسرائیل کرتزر (متولد 20 فوریه 1948) یک انسان شناس ، مورخ و دانشگاهی آمریکایی متخصص در تاریخ سیاسی ، جمعیتی و مذهبی ایتالیا است. وی استاد علوم اجتماعی دانشگاه پل دوپیه ، و استاد انسان شناسی و استاد مطالعات ایتالیایی در دانشگاه براون است. کتاب او پاپ و موسولینی ، برنده جایزه پولیتزر در سال 2015 برای بیوگرافی یا زندگی نامه شد.
نکوداشت های کتاب پاپشاه
Kertzer’s brilliant account reads like a thriller.
شرح درخشان «کرتزر» مانند یک داستان تریلر است.
New York Review of Books New York Review of Books

Church history at its most fascinating.
تاریخ کلیسا در شگفت انگیزترین حالت خود.
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

Essential reading.
اثری ضروری.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب پاپشاه (لذت متن)
او واپسین پاپ-پادشاه بود؛ نقشی دوگانه که از ارکان طریقت کلیسا بود و به قدر یک هزاره، ستون سامان سیاسی اروپا قلمداد می شد.

مرگ سلطنت پاپ بر زمین به معنی برهه ای محوری در مسیر دگردیسی اروپا به شمار می رفت-انقلابی که یک سده پیشتر با نفوذ و اشاعه مفاهیم بنیادی چون رضای فرمانبرداران و افتراق کلیسا از دولت، پا گرفته بود.

صد البته چنین دگرسانی سرنوشت سازی آسان رقم نمی خورد، مگر به بهای خون های بسیار.