کتاب پاپ و موسولینی

The Pope and Mussolini
(تاریخ پنهان پاپ پایس یازدهم و ظهور فاشیسم در اروپا)
کد کتاب : 68079
مترجم :
شابک : 978-6229761892
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده جایزه پولیتزر برای زندگینامه/خودزندگینامه سال 2015

معرفی کتاب پاپ و موسولینی اثر دیوید آی کرتزر

کتاب «پاپ و موسولینی» اثری نوشته «دیوید کرتزر» است که اولین بار در سال 2014 منتشر شد. این کتاب با استفاده از منابع و مدارک گسترده، به اتحاد جالب توجه و نامرسوم میان دو چهره قدرتمند زندگی می بخشد. این که آیا اتحاد میان آن ها واقعا یک همکاری بود یا نه، جای تردیدهای زیادی دارد اما آن ها بدون شک به کمک یکدیگر نیاز داشتند. مخاطبین با جزئیاتی خیره کننده به درون قلمرو پاپ برده و با ساز و کارهای درونی «واتیکان» آشنا می شوند: از فهرست کارهای روزانه «پاپ» و محتویات درون کشوی میز او، تا جزئیات مربوط به مواجهه «پاپ» با «موسولینی». روشی که «موسولینی» برای شکل دادن به دیکتاتوری خود برگزید، قبل از ظهور «هیتلر» در آلمان اتفاق افتاد، اما داستان های آن ها شباهت های شگفت انگیزی با هم دارد.

کتاب پاپ و موسولینی

دیوید آی کرتزر
دیوید اسرائیل کرتزر (متولد 20 فوریه 1948) یک انسان شناس ، مورخ و دانشگاهی آمریکایی متخصص در تاریخ سیاسی ، جمعیتی و مذهبی ایتالیا است. وی استاد علوم اجتماعی دانشگاه پل دوپیه ، و استاد انسان شناسی و استاد مطالعات ایتالیایی در دانشگاه براون است. کتاب او پاپ و موسولینی ، برنده جایزه پولیتزر در سال 2015 برای بیوگرافی یا زندگی نامه شد.
نکوداشت های کتاب پاپ و موسولینی
A fast-paced must-read.
اثری سریع و ضروری.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A groundbreaking work, based on seven years of research in the Vatican and Fascist archives.
اثری پیشگامانه، بر اساس هفت سال تحقیق در آرشیو «واتیکان» و حکومت فاشیست.
Barnes & Noble

It brims with memorable portraits of the men who helped enable the reign of Fascism in Italy.
سرشار از پرتره های به یاد ماندنی از مردانی که به سلطه «فاشیسم» در ایتالیا کمک کردند.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب پاپ و موسولینی (لذت متن)
ایتالیا تعطیلی رسمی ملی مهم تری از 20 سپتامبر نداشت؛ روزی که سربازان ایتالیایی در سال 1870 رم را تسخیر کردند، اما در تمام سال های برقراری این تعطیلی، وقتی میهن پرستان در حال برگزاری جشن این روز بودند، وفاداران به واتیکان عزاداری مخصوص خود را برگزار می کردند. در اوایل سپتامبر سال 1929 پاپ سفیر خود را برای دیدار با «موسولینی» به کاخ نخست وزیری فرستاد تا از او بخواهد که تعطیلی 20 سپتامبر را به پایان برساند و 11 فوریه را به مناسبت بزرگداشت امضای پیمان «لاتران»، جایگزین آن کند.

مذاکرات تا آخرین لحظات درباره حذف تعطیلی ادامه داشت و «موسولینی» کار مفیدی برای حذفش انجام نداد؛ اما مراسم آن سال با فریادهای خوشحالی کمتری برگزار شد. پاپ هنوز چیزهایی برای نمایش تأثیرش در چنته داشت که «موسولینی» از آن آگاه بود. به همین دلیل، «دوچه» سعی کرد او را آرام کند و به او قول داد که دیگر مراسم جشنی برگزار نخواهد شد.

زندگی خانوادگی «موسولینی» در تعارض کامل با رابطه اش با «مارگریتا سارفاتی» بود که خانه اش در رم، محفلی برای هنرمندان، نویسندگان و بزرگان فاشیست شده بود. در نظر «مارگریتا»، «راشل» زنی روستایی با سوادی اندک بود. او از لوازم آرایش استفاده نمی کرد و به سالن های زیبایی هم نمی رفت.