کتاب آخرین روزهای امپراتوری شوروی

Lenin's Tomb
کد کتاب : 60804
مترجم :
شابک : 978-9644234743
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 871
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه پولیتزر سال 1994

برنده جایزه کتاب هلن برنشتاین سال 1994

نامزد جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب سال 1993

معرفی کتاب آخرین روزهای امپراتوری شوروی اثر دیوید رمینک

کتاب رمنیک که در سال 1993 جایزه ادبی پولیتزر را نصیب او کرد به سبک ژورنالیستی نوشته شده و اطلاعات دقیق و دست اولی را از چگونگی سیر حوادث منجر به فرو پاشی اتحاد شوروی و ریشه‌ های آن به خواننده می‌ دهد. او در نوشتن این کتاب تنها به مطالعه کتب و مدارک و یا بازگویی رخدادها اکتفا نکرده، بلکه قسمت اعظم مطالب آن حاصل مصاحبه‌ های متعدد با افراد مختلف بیش از 250 نفر است.
کتاب در واقع گزارش مفصلی است از روزهای فروپاشی شوروی توسط خبرنگاری که خود شاهد بسیاری از وقایع بوده است . نویسنده کتاب در سال 1988با سمت خبرنگار واشنگتن پست عازم مسکو شد . در آن زمان در اتحاد شوروی گورباچف زمام امور را در دست داشت .مولف که یک آمریکایی روس تبار و مسلط به زبان روسی بود, با استفاده از فرصت, به گوشه و کنار سرزمین پهناور اتحاد شوروی سفر نمود و با افراد بی‌شماری از گروه‌ها و طبقات مختلف, مصاحبه کرد .در خلال اقامت وی در مسکو حادثه کودتای اوت 1991رخ داد و او از نزدیک شاهد وقوع آن بود .او پس از ماموریت چهارساله در اتحاد شوروی کتاب حاضر را به رشته تحریر درآورد .مطالب کتاب اگرچه به سبک ژورنالیستی نوشته شده لیکن حاوی اطلاعات دقیق و دست اول از چگونگی سیر حوادث در اتحاد شوروی سابق و ریشه‌های آن است .کتاب از پنج بخش با این عناوین تشکیل شده است1 :ـ اصلاح حافظه, 2ـ دورنماهای دموکراتیک, 3ـ روزهای انقلاب, 4ـ ابتدا تراژدی و سپس کمدی, 5ـ محاکمه رژیم پیشین .

کتاب آخرین روزهای امپراتوری شوروی

دیوید رمینک
دیوید رمنیک (David Remnick؛ زادهٔ ۲۹ اکتبر ۱۹۵۸) روزنامه‌نگار، نویسنده، و سردبیر آمریکایی است. دیوید رمنیک در سال ۱۹۹۴ به خاطر نگاشتن کتاب آخرین روزهای امپراتوری شوروی جایزه پولیتزر را تصاحب کرد. وی از سال ۱۹۹۸ تا کنون سردبیر مجله معتبر نیویورکر است. رمنیک پیش از پیوستن به مجله نیویورکر، خبرنگار روزنامه واشینگتن پست در مسکو بود.رمنیک در سال ۱۹۸۱ در رشته ادبیات تطبیقی در دانشگاه پرینستون دانش‌آموخته شد و پس از ملاقاتی که با جان مک‌فی داشت به عضویت باشگاه خبرنگاران دانشگاه پرینست...