کتاب پطر کبیر

Peter The Great
کد کتاب : 57666
مترجم :
شابک : ‫‬‭978-6229757994
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1320
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه «پولیتزر»

معرفی کتاب پطر کبیر اثر رابرت ک ماسی

کتاب «پطر کبیر» اثری نوشته «رابرت کی. ماسی» است که اولین بار در سال 1980 به چاپ رسید. این کتاب به یکی از شایان توجه ترین فرمانروایان در طول تاریخ، زندگی دوباره می بخشد و فراز و نشیب های سرنوشت و جهان او را به تصویر می کشد. روسیه در زمان تولد «پطر»، تفاوت های زیادی با کشوری داشت که شور، استعداد، و بی رحمی او سال ها بعد به وجود آورد. «پطر» پس از رسیدن به قدرت در ده سالگی و مشاهده شورش هایی خونین در خیابان های مسکو، با کنجکاوی و علاقه ای سیری ناپذیر نسبت به دنیای سیاست بزرگ شد. «ماسی» بخش های مختلف زندگی او را به شکلی جذاب به تصویر می کشد: وقتی «پطر» در دهه سوم زندگی اش به صورت ناشناس به همراه سفیرانش به دربارهای اروپا سفر می کند؛ وقتی در قالب یک سرباز پیروز به مقام امپراتوری می رسد؛ و وقتی به عنوان سیاستمداری توانمند، امپراتوری خود را به یکی از قدرت های بزرگ جهان تبدیل می کند.

کتاب پطر کبیر

رابرت ک ماسی
رابرت کینلوچ ماسی سوم (5 ژانویه 1929 - 2 دسامبر 2019) روزنامه نگار و مورخ آمریکایی بود. او بخش عمده ای از حرفه خود را به مطالعه خانه رومانوف، خانواده امپراتوری روسیه از سال 1613 تا 1917 اختصاص داد. ماسی جایزه پولیتزر در سال 1981 را برای زندگی نامه برای پیتر بزرگ: زندگی و جهان دریافت کرد.
نکوداشت های کتاب پطر کبیر
An urgently readable biography.
زندگینامه ای فوق العاده خواندنی.
Newsweek Newsweek

It should be the envy of historians and novelists alike.
این اثر، برای تاریخ نگاران و رمان نویسان، به یک میزان رشک برانگیز خواهد بود.
Chicago Sun-Times

Enthralling.
بسیار مهیج.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب پطر کبیر (لذت متن)
آنچه در نظر اول توجه او را جلب می کرد، صدها گنبد و صلیب مرتفع طلایی رنگ بود که از کلیساهای شهر، در بین درختان باغ ها و پارک ها به سوی آسمان می رفت و اگر مسافر که از مغرب به «تپه گنجشک» می رسید، در اولین لحظات طلوع خورشید چشم به گنبدها و صلیب ها می دوخت، انعکاس نور خورشید، از گنبدها و صلیب های زرین، چشم هایش را اشک آلود می کرد.

غیر از گنبدها و صلیب ها و اشجار باغ ها و پارک ها و دیوار کلیساها، چشم مسافر در آن فضای وسیع روی یک برآمدگی به قلعه «کرملین» و سه کلیسا و برج مرتفع ساعت می افتاد و می توانست از دور، کاخ هایی را که داخل «کرملین» قرار گرفته اند، ببیند.

قلعه «کرملین» که در واقع شهری بود در وسط شهر مسکو، از افتخارات آن شهر، بلکه بزرگترین نشانه افتخار آن محسوب می شد. در فصل تابستان، شهر مسکو جلوه یک باغ و پارک عظیم را داشت، چون در مسکو کاخ یا کوشکی نبود که در وسط یک باغ یا پارک قرار نگرفته باشد.