کتاب تاریخ سینمای هنری

‎Geschichte des films
کد کتاب : 62317
شابک : 978-9646409910
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 678
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ سینمای هنری اثر اولریش گرگور

تاریخ سینمای هنری” یکی از معتبرترین کتاب هایی است که سیر تحولات سینمای مدرن را از ابتدا تا دهه 60 میلادی به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. کتاب تاریخ سینمای هنری نوشته “انوپاتالاس” و “اولریش گرگور” پس از گذشت 17 سال از انتشار چاپ اولش و در شرایطی که سال ها بود نایاب شده بود، در هفته های اخیر به چاپ جدید خود رسید، کتابی که مرحوم هوشنگ طاهری در اوایل دهه 60 آن را ترجمه کرد.
انوپاتالاس و اولریش گرگور مولفان تاریخ سینمای هنری از شاخص ترین منتقدان سینمایی آلمان هستند، چنان که در مقدمه مترجم آمده تسلط آنها به چندین زبان موجب شده است که آنان بتوانند تمامی آثار بزرگ و ارزشمند تاریخ سینما را به زبان اصلی تماشا کنند و از دگرگونی ها و گاه تحریف هایی چه از لحاظ عناوین و چه از لحاظ محتوایی آثار سینمایی که معمولا در زبان مادری شان می توانسته به وجود آید، دور بمانند و در نتیجه، بتوانند تصویر روشن تر و دقیق تری از حرکت تاریخ سینما را عرضه کنند.
این کتاب در دهه هفتاد در میان تعداد زیادی کتاب تاریخ سینما که به جشنواره ونیز ارسال شده بود، به عنوان تحلیلی ترین و جامع ترین کتاب تاریخ سینمای هنری مورد تجلیل و ستایش فراوان قرار گرفت و جایزه اول کتاب های سینمایی این جشنواره را دریافت کرد.

کتاب تاریخ سینمای هنری

اولریش گرگور
اولریش گرگور در هامبورگ به دنیا آمد و در هامبورگ و برلین به تحصیل در رشته سینما و ادبیات پرداخت. در سال‌های 1954–1956 دوره مطالعات فیلم را در Cinémathèque Française پاریس گذراند. او از سال 1955 منتقد فعال سینما بوده است. در سال 1963 او یکی از بنیانگذاران و رئیس Freunde der Deutschen Kinemathek (تا سال 2005) شد. از سال 1966 تا 1972 و دوباره از سال 2006 در آکادمی فیلم و تلویزیون آلمان در برلین به تدریس تاریخ سینما می پردازد. او نویسنده تاریخ سینما (با انو پاتالاس...
دسته بندی های کتاب تاریخ سینمای هنری