کتاب قبل از طوفان (۸ جلدی)

Before the storm
کد کتاب : 6292
مترجم :
شابک : 9789644071720
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 3840
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 8

معرفی کتاب قبل از طوفان (۸ جلدی) اثر الکساندر دوما

"قبل از طوفان (۸ جلدی)" مجموعه ای از چند اثر ادغام شده از نویسنده ی نام دار فرانسوی "الکساندر دوما" می باشد که داستان های "تفنگ داران چهل و پنچ گانه"، "خانم مونسورو" و "ملکه مارگو" از جمله ی آن ها هستند. این اثر علاوه بر نحوه ی داستان پردازی تحسین شده که جادویی برخاسته از قلم "الکساندر دوما" است، از لحاظ تاریخ نگاری نیز حائز اهمیت فراوان بوده و به دوره ای از تاریخ کشور فرانسه و قاره ی اروپا در قرن های شانزدهم و هفدهم میلادی اشاره دارد که در خلال آن، مبارزات مذهبی و سیاسی میان فرقه های مختلف مسیحیت و مکتب های سیاسی به پاخاسته بود. در نتیجه ی این مبارزات، رویدادهای تاریخی به خصوصی اتفاق افتاده که کشتار خونین سن بارتلمی یکی از آن ها می باشد.
درام شورانگیز "ملکه مارگو"، داستان خیره کننده ای از بازی قدرت و دسیسه چینی است که از تلفیق اتفاقات تاریخی و پردازش ادبی، قصه ای جاودان در دنیای ادبیات محسوب می شود. "کاترین دو مدیچی" که مادر پادشاه فرانسه و مخالف پروتستان ها بود، با تحریک پسرش، برنامه ی ویژه ای را برای کشتار آنان ترتیب داد. به این ترتیب که "شارل نهم"، پادشاه فرانسه، خواهر خود "مارگریت دو والوا" را که بعدها با عنوان "ملکه مارگو" شناخته می شد، به ازدواج پادشاه سرزمین کوچکی به نام ناوار در آورد. پادشاه ناوار در ابتدا یک مسیحی پروتستان بود اما برای بقا، خود را کاتولیک اعلام کرد. به این ترتیب زمانی که خویشاوندان پروتستان داماد برای جشن عروسی که مصادف با جشن سن بارتلمی بود، دریک جا جمع شدند، ناقوس کلیسایی که در مقابل اقامتگاه پادشاه فرانسه در کاخ لوور قرار داشت به صدا در آمد و کشتار پروتستان ها آغاز شد.
این رویداد قابل توجه که سرآغاز جنگ های خونین مذهبی تا چندین سال بعد بود، با مهاجرت پروتستان ها به کشورهای دیگر، ضربه ی بزرگی به اقتصاد فرانسه وارد کرد.

کتاب قبل از طوفان (۸ جلدی)

الکساندر دوما
دوما به خاطر رمان های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به شمار می رود. بسیاری از رمان های او، از قبیل «سه تفنگدار»، «ملکه مارگو» و «گردنبند ملکه» رمان هایی دنباله دار و سریالی هستند. او علاوه بر رمان نویسی، مقاله نویس، نمایش نامه نویس و خبرنگار پرتوانی بود.
قسمت هایی از کتاب قبل از طوفان (۸ جلدی) (لذت متن)
روز دوشنبه هجدهم ماه اوت سال 1572 در کاخ سلطنتی "لوور" در شهر پاریس جشن بزرگی برپا شده بود. صبح همان روز، "مارگریت دو والوا" خواهر "شارل نهم"، پادشاه فرانسه با جوانی موسوم به "هانری دو بوربون"، پادشاه کشور "ناوار" در کلیسا زن و شوهر شده بودند و در آن شب در کاخ لوور به مناسبت ازدواج آنان جشن گرفته شده بود. با اینکه در عمارت لوور یک جشن بزرگ سلطنتی برپا بود، مردم در خیابانها و میدانهای اطراف التهاب و اضطراب داشتند؛ چون آنهایی که جز مدعوین نبودند و از دور منظره جشن را می نگریستند، احساس می کردند به زودی جشن دیگری اقامه خواهد شد که شکلی دیگر خواهد داشت و آنها دعوت خواهند شد که در آن شرکت کنند ...