کتاب ذات

Innate: How the Wiring of Our Brains Shapes Who We Are
چگونه سیم کشی مغز ما شخصیت ما را شکل می دهد
کد کتاب : 113457
مترجم :
شابک : 978-6001990915
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

مغز با شخصیت
Innate: How the Wiring of Our Brains Shapes Who We Are
سیم کشی مغز،چگونه شخصیت ما را شکل می دهد؟
کد کتاب : 63937
مترجم :
شابک : 978-6227044331
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مغز با شخصیت اثر کوین جی میشل

همه ما دارای ویژگی‌هایی متفاوتی هستیم. خجالتی، اجتماعی، ترسو، بی‌پروا؟ خلاق، هنرمند، ماجراجو، سرسخت، حساس، شجاع، مهربان، خیال‌پرداز، خودخواه، مسئولیت‌ناپذیر یا وظیفه‌شناس هستید؟ هزاران سال است که درباره این موضوع بحث شده که آیا تفاوت‌های بین افراد، ذاتی است یا همه ما مانند صفحه‌ای سفید متولد می‌شویم؟ در قرن گذشته روان‌شناسی فرویدی این ایده را رواج داد که ریشه گرایش‌های روانی ما را می‌توان در تجربه‌های دوران کودکی جستجو کرد. اما در سال‌های اخیر علم ژنتیک و علوم اعصاب شواهد محکمی ارائه داده‌اند که پایه و اساس چنین ویژگی‌هایی دست‌کم در زیست-شناسی ذاتی ماست. بی‌شک، تمام والدینی که بیش از یک فرزند دارند، می‎دانند که فرزندانشان از همان ابتدا با هم تفاوت‌هایی دارند و این نظریه درباره ویژگی‌های ذاتی، اغلب به معنی پذیرفتن تأثیر ژن‌ها است. در واقع، کلمات «ذاتی» و «ژنتیکی» اغلب به‌‌‌‌‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند. چنین گفته‌هایی این باور را منعکس می‌کند که بسیاری از ویژگی‌های روان‌شناختی ما فقط مربوط به شیوه تربیت ما نیست، بلکه دست‌کم تا حدی «در دی‌ان‌ای DNA ما» وجود دارد. موضوع این کتاب نیز همین است، آیا اساسا چنین ادعایی ممکن است؟ چگونه می‌توان طبیعت فردی در ژنوم ما رمزگذاری شده باشد؟

کتاب مغز با شخصیت

قسمت هایی از کتاب مغز با شخصیت (لذت متن)
یافتن ویژگی ژنتیکی واضح تر و قوی تر از ترجیح جنسی در انسان ها (یا هر حیوانی) دشوار است. این برای ما بدیهی است که مردان بیشتر جذب زنان و زنان بیشتر جذب مردان می شوند. اما اگر فقط انسان ها را در نظر بگیریم، می بینیم که چنین وضعیتی قراردادی نیست و در واقع برای ایجاد هر یک از این دو حالت، نیاز به فرایندهایی فعال است. تقریبا اغلب انسان هایی که کروموزوم Y را به ارث می برند، اساسا جذب زنان می شوند، در حالی که معمولا افرادی که فاقد کروموزوم Y هستند، جذب مردان می شوند. این اثر ژنتیکی بسیار قوی است.

با وجود تفاوت اندازه مغز زن و مرد و این که مغز مردان به طور متوسط ده درصد بزرگ تر از مغز زنان است، اما در میانگین نمرات بهره هوشی تفاوتی بین آن ها دیده نمی شود.

تنوع در ژن های ما و نحوه تکوین مغز ما باعث تفاوت در استعدادهای رفتاری ذاتی، یعنی تنوع در گرایش ها و ظرفیت های رفتاری ما می شود. بدون شک، این استعدادها بر شیوه رفتار ما در هر شرایطی تأثیر می گذارد، اما به خودی خود آن را تعیین نمی کند.