کتاب عصب پژوهی مصرف کننده

Consumer Neuroscience
کد کتاب : 64203
مترجم :

شابک : 978-6226156844
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 414
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عصب پژوهی مصرف کننده اثر موران سرف

کتاب عصب پژوهی مصرف کننده حاصل تاریخچه ای طولانی از تحقیقات بازار در مورد نحوه قضاوت و تصمیم گیری مصرف کنندگان است. دانشمندان حوزه بازاریابی از نخستین افرادی بودند که با فرضیه اقتصاددانان مبنی بر تصمیم گیری همواره عاقلانه مصرف کنندگان به مخالفت برخاستند.
فضیه مذکور بر این ایده استوار بود که مصرف کنندگان در انتخاب آنچه به بهترین وجه به صلاح شان است معقولانه و منطقی عمل می کنند. اما اگر این موضوع درست باشد، این سوالات مطرح می شوند که چرا افراد سیگار می کشند؟ چرا افراد نمی توانند برای دوره بازنشستگی شان پول کافی پس انداز کنند؟ چرا افراد کم درآمد، در حالی که خرید ماشینی ارزان قیمت باعث می شود پولی پس انداز کنند و با آن به هرجایی که دوست دارند بروند، ماشین های گران قیمت می خرند؟
حوزه جدید و نوپای اقتصاد رفتاری بر اساس ایده تصمیم گیری غیرعقلایی و تلاش برای یافتن پاسخ در مورد این گونه رفتارها شکل گرفته است. به سبب ادغام روان شناسی و اقتصاد روفتاری و افزایش تعداد دانشمندانی که به مطالعه سازو کارهای بنیادین روان شناسی اقتصاد رفتاری می پردازند، اخیرا عصب پژوهی نقش بسزایی در شناخت ما از روان شناسی انسان به لحاظ رفتاری و تصمیم گیری (خصوصا در رابطه با کاربرد این دو حوزه به طور کلی در دنیای کسب و کار) و همچنین بازاریابی داشته است.
کتاب عصب پژوهی مصرف کننده بهترین نقطه شروع برای بازاریاب ها، مدیران و خوانندگان عادی است تا از چگونگی کارکرد واقعی مغز انسان در رابطه با دنیای محصولات و خدمات به شناختی بهتر دست یابند.

کتاب عصب پژوهی مصرف کننده

موران سرف
موران سرف (متولد 16 مارس 1977) عصب شناس اسرائیلی، استادیار تجارت (در دانشکده مدیریت کلوگ در دانشگاه نورث وسترن)، سرمایه گذار و هکر کلاه سفید سابق است.او بنیانگذار Think-Alike و B-Cube و میزبان و متصدی PopTech، یکی از 5 کنفرانس برتر جهان است. سرف همچنین رئیس و یکی از بنیانگذاران انجمن نرون منفرد انسان است. از سال 2013، او عضو موسسه سیستم های پیچیده است.سرف جوایز متعددی از جمله جایزه "ذهن های فوق العاده" بنیاد تمپلتون و جایزه شیکاگو را دریافت کرده است. او اخیراً به عنوان یکی از «40 استاد ...