کتاب نبرد نوابغ

The Electric War
(چه کسی جهان را روشن کرد؟)
کد کتاب : 64973
مترجم :
شابک : 978-6222740535
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه CNY Book Award برای بهترین کتاب غیرداستانی

معرفی کتاب نبرد نوابغ اثر مایک وینچل

کتاب «نبرد نوابغ» اثری نوشته «مایک وینچل» است که نخستین بار در سال 2019 به انتشار رسید. سه مرد کاملا متفاوت در دهه های 1870 و 1880، از دو سیستم جریان الکتریکی رقیب، حمایت می کردند. «توماس الوا ادیسون»، ملقب به «جادوگر شهر منلو پارک»، حامی «جریان الکتریکی مستقیم» بود، در حالی که مخترعی صرب به نام «نیکولا تسلا»، و همینطور «جورج وستینگ‌هاوس»، حامیان اصلی «جریان الکتریکی متناوب» به شمار می آمدند. «ادیسون» مشهورتر از دو دانشمند دیگر بود اما سیستمش، اشکالاتی داشت. در طرف دیگر، «تسلا» و «وستینگ‌هاوس» از برتری «جریان متناوب» مطمئن بودند—حتی وقتی سیستم آن ها در رسانه ها «بیش از اندازه خطرناک» خوانده شد. یک نمایشگاه جهانی، نبردهای متعدد در دادگاه، و بحران مالی در سطح بین الملل، باعث شد «جنگ جریان های الکتریکی» در نهایت برنده ای داشته باشد.

کتاب نبرد نوابغ

مایک وینچل
مایک وینچل یک مربی کهنه کار با مدرک کارشناسی ارشد در رهبری آموزشی است. او نویسنده ویراستار است و همچنین برنده جایزه کتاب غیرداستانی «نبرد نوابغ:چه کسی جهان را روشن کرد؟». وینچل با همسر و دو فرزندش در شمال ایالت نیویورک زندگی می کند.موزشی است. او نویسنده ویراستار است و همچنین برنده جایزه کتاب غیرداستانی «نبرد نوابغ:چه کسی جهان را روشن کرد؟». وینچل با همسر و دو فرزندش در شمال ایالت نیویورک زندگی می کند.ایک وینچل یک مربی کهنه کار با مدرک کارشناسی ارشد در رهبری آموزشی است....
نکوداشت های کتاب نبرد نوابغ
The prose is quite inviting and the text is rich with anecdotes.
با نثری بسیار گیرا و سرشار از ماجراهای واقعی جذاب.
School Library Journal School Library Journal

The spellbinding true account of the scientific competition to light the world with electricity.
شرح واقعی مسحورکننده از رقابت علمی برای روشنایی بخشیدن به جهان با الکتریسیته.
Barnes & Noble

Brimming with action, suspense, and rich historical information.
مملو از حادثه، تعلیق، و اطلاعات تاریخی غنی.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب نبرد نوابغ (لذت متن)
او در آخرین سال اقامت در «میلان»، عزمش را جزم کرد تا از چگونگی آتش گرفتن کاه سر دربیاورد. آیا زود آتش می گیرد؟ آیا بو می دهد؟ آیا بعد از سوختن و تمام شدن کاه ها، شعله به اجسام کنارش سرایت می کند یا این که خودش کم کم تحلیل می رود و خاموش می شود؟

او می دانست اگر این سوال ها را از پدرش بپرسد، طبق معمول کلافه اش می کند و در نهایت به بن بست می رسد؛ برای همین تصمیم گرفت در طویله پدرش کمی کاه را آتش بزند. آتش زبانه کشید و طوری در اطراف پخش شد که طویله را کاملا از بین برد.

او به جوابی که در اشتیاق یافتنش بود، رسید. ولی خانواده اش با سوختن طویله ضرر هنگفتی کردند. و انگار همین برایشان کافی نبود، چون پدرش او را کشان کشان به میدان دهکده برد و جلوی همه شلاق زد تا برای خودش و سایر بچه ها درس عبرتی شود.