کتاب کوبا و آنگولا

Cuba & Angola
جنگ برای آزادی
کد کتاب : 65077
مترجم :
شابک : 978-9645783462
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کوبا و آنگولا اثر هری وییه هاوس

«زمانی که با چالش های جدید و غیرمترقبه مواجه شویم، همیشه قادر خواهیم بود تا با حق‌شناسی حماسه‌ی آنگولا را به یاد بیاوریم، چرا که بدون آنگولا، ما به قدرتمندی امروز نبودیم.»
رائول کاسترو
مه 1991
در سال 1975 نبردی درگرفت که برای جنوب آفریقا سرنوشت‌ساز بود. مردم آنگولا به تازگی یوغ خشونت استعماری پرتغال را، که قدمتی 500 ساله داشت، بیرون انداخته بودند. اکنون رژیم سفید-برتری‌طلب آفریقای جنوبی، به تحریک واشنگتن، خاک آنگولا را اشغال کرده بود. هدف‌اش: تحمیل حکومتی که مطیع پریتوریا و امپریالیسم باشد. حکومت آنگولا درخواست کمک کرد. واکنش رهبری کوبا سریع و قاطع بود. نبردی سخت برای آزادی درگرفت که در سال 1988 در نبرد کوئیتوکواناواله خاتمه یافت، در حالی که رزمندگان آنگولایی، کوبایی و نامیبیایی، شکست خردکننده‌ای را بر ارتش آفریقای جنوبی وارد کردند. این روایت ادای سهم بی‌نظیر کوبا برای آزادی آفریقا از بلایای آپارتاید است. و اینکه در حین انجامش، انقلاب سوسیالیستی کوبا نیز تقویت شد.

کتاب کوبا و آنگولا

هری وییه هاوس
هری "پومبو" وییه هاوس یک چریک کمونیست کوبایی بود. او در یارا، کوبا به دنیا آمد و از نوادگان بردگان آفریقایی بود. او در کنار چه گوارا در نبردهایی از سیرا مائسترا تا شورش بولیوی جنگید.
دسته بندی های کتاب کوبا و آنگولا