کتاب سیمای شهر

The Image of the City
کد کتاب : 65693
مترجم :
شابک : 978-9640337042
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیمای شهر اثر کوین لینچ

تماشای شهر هر چقدر که مناظر آن معمولی باشد دلپذیر تواند بود. شهر نیز مانند یک بنای نفیس معماری است با این تفاوت که مقیاسی بزرگتر دارد و تنها با گذشت زمان شکل و سیمای نهایی خود را می یابد. از این رو طرح شهر هنری است که به زمان بستگی دارد اما نمی توان در شهر زمان را تنظیم کرد.
بیشتر اوقات تصویری که هر فرد از قسمت های مختلف شهر محل سکونت خود دارد پیوسته نیست. شهر نه تنها مورد مشاهده ی میلیون ها نفر از هر طبقه و با هر روحیه ای قرار می گیرد بلکه ساختمان آن بسته به امیال و احتیاجات آنها مدام تغییر می یابد. سیمای آن ممکن است مدتی ثابت بماند اما اجزاء آن دائم تغییر می یابد. در حال حاضر شهری که محیطش زیبا و دل نواز باشد یا اصلا وجود ندارد یا تنها قسمتی از شهر واجد این خصوصیت است. از همین رو بسیاری نمی دانند معنای زندگی در چنین محیطی چگونه است.

کتاب سیمای شهر

کوین لینچ
کوین اندرو لینچ (Kevin Andrew Lynch)، (زاده ۱۹۱۸ شیکاگو، ایلی‌نوی - درگذشته ۱۹۸۴ مارتا وینیارد، ماساچوست)، یک شهرساز و نویسنده آمریکایی بود.از جمله کتاب‌های تأثیرگذار وی سیمای شهر و تئوری شکل خوب شهر هستند. کتاب سیمای شهر در دوره ای به چاپ رسید که دیگر نظریه‌های شهری مدرنیستی حرفی برای گفتن نداشتند. این کتاب در واقع تقابلی بود با نظریات شهری که در کنگره سیام بیان شده بودند. این کتاب توسط منوچهر مزینی به فارسی بازگردانده شده‌است.