کتاب سایه ات را مالک شو

Owning your own shadow
اگر سایه را نادید بگیرید تلخی ها مدام تکرار می شوند و شادی ها از ما فرار می کنند.
کد کتاب : 6630
مترجم :
شابک : 978-2000303503
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 75
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سایه ات را مالک شو اثر رابرت الکس جانسون

همه ما سایه هایی داریم - قسمت روشن نشده نفس خود که پنهان است و هرگز از بین نمی رود ، بلکه صرفا - و اغلب با درد - در مکان های غیر منتظره ظاهر می شود.
«سایه ات را مالک شو» اثر قدرتمند از تحلیلگر تحسین شده یونگیایی و نویسنده پرفروش کتاب Inner Work and We نیاز ما را برای "مالکیت" سایه خود بررسی می کند:
بیاموزید این چیست ، چگونه منشا می گیرد و چگونه بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد فقط وقتی سایه درونمان را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم می توانیم انرژی آن را به روش مثبت هدایت کنیم و تعادل پیدا کنیم.
«سایه»اصطلاحی که کارل یونگ برای توصیف قسمت تاریک و روشن نشده منیت به کار می برد. در این اثر غنی ، رابرت جانسون ما را از طریق کاوش در سایه راهنمایی می کند.
تا زمانی که آگاهانه روی آن کار نکنیم ، سایه تقریبا همیشه نشان داده می شود. یعنی مرتبا به شخص یا چیز دیگری سپرده می شود بنابراین مجبوریم مسئولیت آن را بپذیریم. این روشی است که پانصد سال پیش انجام می شد و هنوز هم بیشتر ما در این آگاهی قرون وسطایی گیر کرده ایم. جهان قرون وسطی بر اساس فرافکنی سایه متقابل بود. این امر با ذهنیت قلعه ، زره پوش ، شهرهای محصور در دیوار ، تملک به زور ، مالکیت هر چیز زنانه با اختیارات مردانه ، حمایت سلطنتی و دولت های شهر در محاصره دائمی دروازه های یکدیگر رشد می کرد. جامعه قرون وسطایی تقریبا کاملا تحت حاکمیت ارزشهای مردسالارانه بود که به یک جانبه بودن مشهورند. حتی کلیسا در سیاست سایه شرکت داشت. فقط افرادی که ما آنها را مقدس می نامیم (نه همه آنها را نامگذاری می کنیم و نه آنها را جشن می گیریم) ، خانقاههای بندیکت و برخی از جوامع باطنی از این بازی پرهیز می کردند.

کتاب سایه ات را مالک شو

رابرت الکس جانسون
رابرت الکس جانسون (زاده 26 مه 1921 - درگذشته 12 سپتامبر 2018) تحلیلگر ، روان درمانگر و نویسنده آمریکایی بود.کتاب های او بیش از 2.5 میلیون نسخه فروخته استجانسون در پورتلند، اورگان متولد شد. او در دانشگاه اورگان و دانشگاه استنفورد تحصیل کرد. پس از چهار سال اقامت در صومعه، جانسون در سال 1967 به کالیفرنیا بازگشت. او کار خود را به عنوان روان درمانگر از سر گرفت و در کلیسای جامع سنت پل در سن دیگو سخنرانی کرد .جانسون همچنین در Sri Aurobindo Ashram در پوندیچری هند تحصیل کرد. در سال 2002 دکترای افتخاری...
قسمت هایی از کتاب سایه ات را مالک شو (لذت متن)
سایه علی رغم جنبه های منفی و تخریب گر آن به شرط اینکه از اصل جابه جایی و هم ترازی نیروها استفاده شود می تواند سازنده و بالنده نیز باشد. در حقیقت، سایه به منزله زیست مایه اصلی تحول، منبع برانگیختگی، سرچشمه آفرینندگی و خلاقیت و خاستگاه هیجان ها و نیروهای پیش رونده و رشد دهنده نیز می باشد. به همین سبب در ریخت شناسی رابرت جانسون که از اندیشه یونگ بهره برده است، بخش سایه و نیمه تاریک و منفی شخصیت، به همان سان خلاق و سازنده است که نیمه روشن و مثبت آن. اما چگونه است که ذهن آدمی همواره در پی ایجاد شکاف و گسست آشتی ناپذیر بین عناصر خویش است؛ این مرزبندی های خودساخته و جعلی از کجا و چگونه شکل می گیرد؟ رابرت جانسون منشاء این گسست نگری را در فرهنگ جامعه و فرآیند جامعه پذیری افراد می داند. او بر این باور است که نوزاد آدمی در ابتدا کامل و یکپارچه به دنیا می آید اما فرهنگ جامعه او را به تدریج از سادگی، پاکی و سرزندگی خارج می سازد.