کتاب ژرفای زن بودن

The Heroine's Journey
چرا زنان موفق با وجود موفقیت های اجتماعی فراوان احساس رضایت نمی کنند؟
کد کتاب : 14838
مترجم :
شابک : 978-6009120581
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : ---

ژرفای زن بودن
The heroine's journey
کد کتاب : 125522
مترجم :
شابک : 978-6222580506
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ژرفای زن بودن اثر مورین مورداک

کتاب "ژرفای زن بودن" به جستجوی زن معاصر به دنبال کمال در جامعه ای می پردازد که در آن زنان با توجه به ارزش های مردانه تعریف شده اند. " مورین مورداک" نویسنده ی کتاب با تکیه بر اسطوره های فرهنگی و افسانه ها ، سمبل ها و الهه های باستانی و رویاهای زنان معاصر ، نیاز و ارزش های زنانه ی امروز در فرهنگ غربی را نشان می دهد. این کتاب خوانندگان را از طریق سفر قهرمانان ،راهنمایی می کند . کتاب "ژرفای زن بودن" تلاشی است برای بهبودی زخم های عمیق طبیعت زنانه در سطح شخصی ، فرهنگی و معنوی. در هر فصل تجربیات شخصی و همچنین اسطوره ها یا افسانه ای برای توصیف مرحله ای از سفر بازگو می شود.
"ژرفای زن بودن" نقشه ای از روند بهبودی زنانه را ارائه می دهد. " مورین مورداک" با صدای واضح و دلسوزانه ای می نویسد که از تجربیات خود به عنوان یک مادر ، هنرمند و درمانگر و از خرد جمعی جامعه ی زنان در مسیر حرکت الهام می گیرد. این کتاب در مورد هر زنی صحبت می کند که آرزو دارد یک شخصیت زنانه و روحانی زنده داشته باشد ، شخصی که به طور فعال درگیر جهان است و این اصل مردانه را به عنوان آینه ای از خود پذیرفته است. " مورین مورداک" در کتاب "ژرفای زن بودن" ، پوشش داستان زندگی خود را به گواه توانمند سازی برای خودش و برای زنان دیگر تبدیل می کند و به این شیوه خوانندگان را راهنمایی می کند. او کتاب را با امید به پیوند واقعی ، اتحادی حقیقی و فراتر از دوگانگی به پایان می رساند. کتاب "ژرفای زن بودن" که توسط یک درمانگر نوشته شده، به طور ویژه برای کتابخانه های عمومی و حوزوی توصیه می شود.

کتاب ژرفای زن بودن

مورین مورداک
مورین مورداک متولد سال 1945 در آمریکاست. او روانکاو خانواده است و در کشورهای مختلف تدریس می‌کند. مورداک با آثار معروفش از جمله «کمال زن بودن»، دختر بابا و دیگر کتاب‌هایش حالا نویسنده‌ای بین المللی است. اغلب کتاب‎هایی که مورین مورداک نوشته است در حوزه زنان است.او بیشت‌تر بر اساس تئوری روانشناسی تحلیلی پرفسور یونگ کتاب‌های خود را می‌نویسد و در حال حاضر با بازتاب مثبت جهانی رو به رو شده است.مورداک عضو هیئت مدیره ی چند موسسه‌ی روانشناسی است. از ک...
نکوداشت های کتاب ژرفای زن بودن
Murdock's personal journey will surely speak to many women, but I hope also to those men willing to hear these newly awakened female voices—and of the feminine in their own souls.
سفر شخصی ماردوک مطمئنا مخاطبان بسیاری در بین خانم ها دارد ، اما من به مردانی که مایل به شنیدن این صداهای تازه زنانه هستند و روحشان زنانه است ، نیز امیدوارم.
Utne Reader

Though the book is rich with examples drawn from myths and Jungian psychology, it is surprisingly easy to read. The journey requires serious, often frightening, wandering before one's true identity and power are known. Like the journey Murdock describes, there are no cheap, easy lessons. There are many rich, rewarding lessons, but these are gained only through integrity, courage, and the willingness to meet challenge with all the resources one can muster.
اگرچه این کتاب سرشار از نمونه هایی است که از اسطوره ها و روانشناسی یونگی تهیه شده است ، اما به طور شگفت آوری خواندن آن آسان است. سفر قبل از شناختن هویت و قدرت واقعی شخص ، سرگردانی جدی دارد و غالبا ترسناک است ، مانند سفر ماردوک که توصیف می شود و بهای آن ارزان و درسهایش آسان نیست. بسیاری از دروس ثروتمند و ارزشمند وجود دارد ، اما این ها فقط از طریق صداقت ، شجاعت و تمایل به مقابله با همه منابعی که می توان آنها را به دست آورد ، به دست می آیند.
Creation

قسمت هایی از کتاب ژرفای زن بودن (لذت متن)
سفر با جست وجوی زن قهرمان برای هویت آغاز می شود. این دعوت ب هیچ سن مشخصی اختصاص ندارد بلکه موقعی رخ می دهد که خویشتن قدیمی دیگر مناسب آن دوره زندگی نباشد. این زمان ممکن است موقعی باشد که زن خانه خود را برای تحصیل در دانشگاه، اشتغال، سفر یا اقدام برای ازدواج ترک می کند. سفر قهرمانی زن در اثر جدایی از زنانگی آغاز می شود و با ادغام مردانگی و زنانگی پایان میابد. گاهی زن در میان سالی طلاق می گیرد به سرکار یا دانشگاه برمی گردد. تغییر شغل می دهد یا خانه ای خالی حاصل از فوت عزیزان یا استقلال فرزندان روبه رو می شود یا صرفا زن ناگهان می فهمد هیچ حسی از وجود خود ندارد که بتواند شخصا مالک آن باشد. اغلب اوقات در نخستین مرحله سفر، زنانگی مانند خصوصیت منفعل، دسیسه گر و غیرمفید ترد می شود. در بیشتر موارد زنان در جامعه به صورت انسان های بی تمرکز و بی ثباتی تصویر شده اند که عواطف و احساسات به آن ها اجازه نمی دهد تا کاری را با موفقیت به انجام برسانند. این عدم ثبات و ناپایداری آشکار در زنان نه تنها توسط فرهنگ حاکم بر جامعه، بلکه توسط بسیاری از خود زنان نیز ب عنوان ضعف، حقارت و وابستگی تعریف و پذیرفته شده است. اغلب زنانی که در دنیای کسب وکار مردانه در جست وجوی موفقیت هستند سعی می کنند ثابت کنند که ذهن تیز و روشنی دارند، می توانند کارها را تا به آخر دنبال کنند و ازنظر مالی و عاطفی مستقل باشند. مسائل خود را با پدر و خویشاوندان خود در میان می گذارند. آن ها الگوها و مربیانی را انتخاب می کنند که یا مرد هستند یا زنانی هستند ک با مردان هم ذات پنداری می کنند و برای هوش، هدفمندی و بلندپروازی ارزش قائل هستند و به آن ها احساس امنیت جهت و موفقیت می بخشند. برای این گونه زنان همه چیز ب انجام دادن کار، بالا رفتن از نردبان تحصیلی یل شغلی، مقام، برابری مالی و احساس قدرت در دنیا ختم می شود. در جامعه امروز هر چیزی کمتر از انجام دادن کار مهم در دنیا، فاقد ارزش ذاتی است. قهرمان زن زره خود را می پوشد، شمشیرش را برمی دارد، سریع ترین اسب خود را انتخاب می کند و راهی میدان نبرد می شود. سپس گنج خود را پیدا می کند: مدرکی پیش رفته، مقامی در شرکت، پول، اعتبار و اقتدار. مردان لبخند می کنند، از وی استقبال می کنند و به عضویت او در باشگاه خود خوشامد می گویند.