کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون

The Soul's Code
کد کتاب : 86681
مترجم :
شابک : 978-6227087123
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 446
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون اثر جیمز هیلمن

کتاب پیش رو توضیحی است درباره ی کشش و ندای درون، نیرویی که ما را به سوی جریانی ناشناخته حرکت می دهد و در نهایت به جایی می رساند که گویی از قبل تعیین شده، جایی که شاید دست قدرتمند و هدایتگر سرنوشت برای مان پیش بینی کرده؛ سرنوشتی که گاه می تواند لحظاتی ترسناک و مرموز را رقم بزند، همان لحظات و خاطراتی که مدام سعی داریم بر آن ها سرپوش بگذاریم، اما کتاب حاضر به دنبال بررسی دقیق همین لحظات ترسناک و مرموز است. هرچند سرنوشت می تواند ما را در معرض تیرها و جراحاتی ناخوشایند قرار دهد، نمی توان از قدرت شخصیت فردی چشم پوشی کرد، در واقع نیروی شخصیت مسئله ی مهم دیگری است که بر زندگی تاثیر می گذارد و می تواند به آسیب ها بیافزاید یا به ترمیم آن ها بپردازد. سه موضوع یاد شده، یعنی ندای درون، سرنوشت و نیروی شخصیت، مواردی هستند که در کتاب حاضر به بحث گذاشته شده اند و چگونگی تعامل و هماهنگی با آن ها برای رهایی از سردرگمی و تجربه زندگی بهتر مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون

جیمز هیلمن
هیلمن در سال ۱۹۲۶ در شهر آتلانتیک واقع در نیوجرسی به دنیا آمد. او سومین فرزند از خانواده ای چهار نفره بود . نام پدرش جولیان و نام مادرش مادلین بود . جیمز در هتل بریکرز یکی از هتل‌هایی بود که پدرش مالک آن بود به دنیا آمد . پدربزرگ مادری او جوزف کراسکوپف ، خاخام و رهبریک جنبش اصلاح طلب در دین یهود بود که از پروس (آلمان امروز) به ایالات‌متحده مهاجرت کرد . پس از اتمام تحصیلات متوسطه برای 2 سال در بخش خارجی مدرسه ادموند والش به تحصیل پرداخت . او از ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۶ در بیمارستان نیروی دریایی ...
دسته بندی های کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون
قسمت هایی از کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون (لذت متن)
براساس باورهای مکتب روان شناسی جی. جی. گیبسون در دانشگاه کورنل، جهان ما، همزمان آسایش، مامن، پروراندن، بازی و ماجراجویی را در اختیارمان قرار می دهد. جهان پیرامون ما بیش از آنکه از اسم ها ساخته شده باشد؛ پر از فعل است. همچنین این جهان، تنها شامل مفعول و شی نیست؛ بلکه مملو از فرصت های مفید و شگفت انگیز و سرزندگی است. شاخه درخت برای مرغ انجیرخوار، شاخه درخت نیست؛ بلکه محلی برای نشستن و استراحت کردن است. گربه، آن چیزی را که ما جعبه خالی می نامیم؛ محلی امن برای پنهان شدن می داند. برای خرس، چیزی به نام شانه عسل معنا ندارد و آن را یک غذای خوشمزه می بیند. پس می بینید که زندگی و جهان پیرامون ما همواره در کنارمان حضور داشته و همچون کلاس درس یا آموزگاری مهربان، هر لحظه اطلاعات جدیدی برایمان دارد. کودکان، راهنمایی ها و نظام پرورشی جهان را خیلی خوب تشخیص می دهند. براساس یافته های ادیث کاب، بوم شناس برجسته، تصویر کودکان از جهان پیرامون، کاملا به ارتباط آن ها با محیط زیست بستگی دارد. این تصویر، چیزی نیست که به خودی خود، در خانه و در میان خانواده یا از طریق داستان هایی که والدین برای آن ها تعریف می کنند، شکل بگیرد. درواقع، جهان و طبیعتی که کودکان را به ریشه دواندن دعوت می کند، خانه حقیقی آن ها است. این، نظریه ای است که نه تنها توسط ژان ژاک روسو، فردریش فروبل (بنیان گذار مهد کودک) و آلیس میلر پیش از این بیان شده است؛ بلکه من نیز بر این باورم که فرزندان انسان، به طور طبیعی الزاما خوب و بی نقص نیستند و همواره، ذهن و تصوراتشان از طبیعت تغذیه می کند. بنابراین اگر امروزه فرزندان ما پریشان و سردرگم هستند؛ به این معنا نیست که نیاز به پرورش و مراقبت بیشتری دارند؛ بلکه باید به آن ها مجال داد تا به دنیای حقیقی (و نه دنیای انتزاعی) اعتماد کرده و از آن لذت ببرند.