کتاب تفکر و شاعری

Einleitung in die Philosophie
کد کتاب : 67635
مترجم :
شابک : 978-6002651655
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 111
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1919
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تفکر و شاعری اثر مارتین هایدگر

این کتاب سخنرانی چهار ساعته هایدگر را با عنوان "درآمدی بر فلسفه" که برای اولین بار در ترم زمستانی 1928/1929 در دانشگاه فرایبورگ ایراد شد، شامل میشود. «سیر» مورد نظر مقدمه شامل سه مرحله یا مسیر بود: فلسفه و علم، فلسفه و جهان بینی، فلسفه و تاریخ. بخش دوم از طریق بحث مفصل در مورد مفهوم کانت از جهان به وسعت رسید، در حالی که بخش سوم - فلسفه و تاریخ - اجرا نشد. مارتین هایدگر یکی از بزرگترین فیلسوفان قرن بیستم بود و به عنوان یکی از پدران فلسفه "وجود‌شناسی" شناخته می‌شود. او در تاریخ 26 سپتامبر 1889 در مریاناشتات متولد شد و در تاریخ 26 مه 1976 در فرایبرگ درگذشت. هایدگر به عنوان یکی از فیلسوفان پیچیده و دشوار برای مطالعه شناخته می‌شود و آثار او بر مسائلی چون وجود، زمان، زبان، فلسفه وجود، و فهم واقعیت تأثیر بسزایی گذاشته است. هایدگر به تفکراتی مشهور به نام "زمینه واقعیت" پرداخت. او معتقد بود که تمام تفکرات و ادرار انسان در زمینه واقعیت به وقوع می‌پیوندند و این زمینه تعیین‌کننده واقعیت انسان است. همچنین او به مفهوم "نهانیت" (Dasein) پرداخت و تفسیری جدید از وجود انسان ارائه داد. او تأکید می‌کرد که وجود انسان تماما در دنیا و در ارتباط با دیگران قرار دارد و باید آن را در این سیاق درک کرد. هایدگر به تفکراتی در مورد زمان اشاره کرد و مفهوم "زمان آنی" را مطرح کرد. او تأکید می‌کرد که انسان‌ها به نهانیت و زمینه واقعیت خود دسترسی پیدا می‌کنند از طریق زمانی که به عنوان "زمان حقیقی" شناخته می‌شود.

کتاب تفکر و شاعری

مارتین هایدگر
مارتین هایدگر، زاده ی 1889 و درگذشته ی 26 می 1976، فیلسوف بزرگ آلمانی بود.هایدگر در خانواده ای کاتولیک و سنتی در یکی از روستاهای ایالت بادن-وورتمبرگ به نام مسکیرش در جنوب غربی آلمان و در دل کوهستان آلپ به دنیا آمد.او مطالعه ی الهیات را از سال 1909 در دانشگاه فرایبورگ آغاز کرد و بعد از آن به فلسفه روی آورد. فعالیت هایدگر همواره تحت تأثیر استادش، ادموند هوسرل بود. در نظر هایدگر، تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از وجود و افتادن در ورطه ی موجودانگاری است. مقصود هایدگر از این تعبیر آن است که تاریخ کنون...
قسمت هایی از کتاب تفکر و شاعری (لذت متن)
آن کس که قصد "درآمد بر فلسفه" را می کند. این پیش فرض را دارد: کسانی که قرار است مدخلی در فلسفه بیابند، پیش از ز هر چیز حوزه فلسفه واقع اند. این ،فلسفه خود در این اثنا به منزله محدوده ای حاکم از شناختها و گزاره ها (Erkenntnissen und Satzen) اعتبار دارد که بسیاری از آدمیان احیانا در دوران حیات خویش سرسری گرفته و بدین گونه از آن کناره میگیرند این تمثل (Vorstellung) از فلسفه گرچه دامنهای بسیار دور دست یافته اما ذات فلسفه را نمی یابد تا بدانجایی که برای فلسفه چنین حوزه بیرونی وجود نداشته باشد که جدا از ماهیت بشری ممکن شده و شکنای فلسفه شکل گیرد که زان پس بشر تازه بدانجا باید روانه شده تا در فلسفه حضور یابد.